Re: Tanio sterownik SCSI, ale jaki

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 17 Jan 1997 - 11:04:48 MET

woju_at_camk.edu.pl (Wojtek Piecek) writes:

> Tak się składa że mój Adaptec 1542CF miał problemy z czytanie m płytek CD
> na Toshibie 3.4x. Jak zmieniłem go na NCR to problem jak ręką odjął.

Niestety Adaptec 1542CF (i nie tylko CF - podobnie zachowuja sie u mnie
B i C) ma rozne problemy. O ile jest to raczej udany sterownik, o tyle
albo ma problemy z kablami (podobno tylko z niespelniajacymi specyfikacji,
choc te byly oryginalne), albo nie da sie go zmusic do wspolpracy z jakas
karta ISA busmaster (podobno to wina tej karty - z tym ze mi nie udalo sie
zmusic go do poprawnej wspolpracy z zadna karta ISA busmaster w zadnym
komputerze - co ciekawsze same z soba chodza, chodza takze z innymi
adaptecami busmaster (PCI), np. z 2940UW, a takze np. z NCR53C810).

Ostatnio mam problem: mam AHA1542B, i musze go odpalic pod DOSem
(czyli uruchomic jakis driver ASPI4DOS.SYS). Problem w tym, ze nie wiem
jak go mam uruchomic - po minucie swiecenia LEDem SCSI mowi, ze
inicjalization failed. To jakis ASPI4DOS.SYS 3.cos_tam, moze nalezy
uzyc innego? Oczywiscie pod Linuxem nie ma zadnych problemow, oprocz tych
opisanych powyzej.

--
Krzysztof Halasa