Re: Dlaczego ludzie musza sie wypowiadac

Autor: Tomasz Kepinski (tomk_at_polbox.pl)
Data: Sat 18 Jan 1997 - 17:21:29 MET

Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL wrote:

> To byl tylko domysl na podstawie reakcji na list jednego
> z free.polboxowcow.
> historia w skrocie wyglada tak,
> - "dlaczego na pececie sie robi Jarmark"?
> - "bo przybylo duzo ludzi z free.polbox"

Wg mnie ludzi przybylo nie tyle w Polboxie ale w Internecie.
Przypominam, ze FREE.POLBOX.PL umozliwiajac uzytkownik posiadanie
bezplatnego konta pocztowego dal im WYLACZNIE mozliwosc odbioru
prywatnej poczty.
Wysylac mogli ja bez naszej zadnej pomocy juz wczesniej. Naplyw "nowych
twarzy"
(w takiej ilosci) do Internetu zostal zapoczatkowany dzieki uslugom
TPSA.
Osoby te wcale nie musza korzystac z "Free" aby pisac listy - jest wiele
bezplatnych serwisow,
a tak na prawde to przeciez aby wyslac list nie jest potrzebne zadne
konto emailowe.

> - "dlaczego oni pisza na liste PECET" ?
> - "bo jakby nie pisali toby stracili konto" - ten ostatni wniosek
> nie byl bynajmniej moj.

Szkoda jednak, ze zostal tak dobrze podchwycony, mimo ze moim zdaniem od
razu wyglada na bzdurny.
Jaki sens mialoby wprowadzanie czegos takiego ?

[....]
> Mea Culpa, mea maxima culpa.
>
> Wiec jeszcze jedna rada dla kierownictwa free.polbox
> Nalezy obowiazkowo nauczyc swoich klientow co to jest POP3,
> ze na serwerze nie nalezy zostawiac poczty, nie sciagac
> binariow przez e-mail , pliki tekstowe przed przesylaniem
> kompresowac ZIPem itp. itd.
> Mozna to oczywiscie uzasadnic, ze przestrzeganie tych zalecen
> umozliwi bezawaryjna prace i zadowolenie wiekszej ilosci klientow.

Uprzejmie dziekuje za wszystkie rady - zostana wziete (na serio) pod
uwage.
W najblizszym czasie planuje umiescic na "Free" krotki poradnik (w
jezyku polskim)
o obyczajach panujacych w Internecie - ze szczegolnym uwzglednieniem
grup dyskusyjnych.
Czy cos takiego jest juz gdzies zrobione w jezyku polskim ? Moze
wystarczy, ze zrobimy tylko
link....

Uwaga dotyczaca faktu, ze na serwerze nie nalezy
zostawiac przeczytanej poczty jest "od zawsze"
napisana boldem na stronie z opisem konfiguracji
oprogramowania obslugujacego poczte. Poprzednio
znajdowala sie jednak na dole strony, obecnie zostala
przeniesiona na gore i jest lepiej widoczna.

Aha - "Free" obsluguje juz prawie 7000 kont, wiadomo
ze pomiedzy zwyklymi uzytkownikami znajdzie sie kilku
takich, ktorzy postaraja sie aby cala reszta miala zepsute
zycie. Niektorzy lubuja sie w potajemnym wysylaniu wulgaryzmow itp.
W zyciu prywatnym maja siebie za bardzo inteligentne osoby (uzywaja
przeciez tego cudownego Internetu) - ta sloma jednak ktoredys
z tych butow wyjsc musi....
Nie tak dawno jeden taki wysylal z luboscia wulgarne listy do
uzytkownikow
naszej sieci. Udalo nam sie namierzyc z jakiej maszyny korzysta
(na jednym z uniwersytetow) i dalismy znac administratorowi sieci.
Okazalo sie, ze to byl syn jednego z pracownikow naukowych.
Administrator powiadomil rektora i tak dalej....
Mam nadzieje, ze jak ojciec dostal kopie listow synka
to ten ma d* czerwona do dzisiaj.
Niestety takie mile chwile jak korespondencja z powyzszym tatusiem
nie przytrafiaja sie czesto :-))

Z powazaniem,
Tomasz Kepinski email: tomk_at_polbox.pl