Re: Dlaczego ludzie musza sie wypowiadac

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Sat 18 Jan 1997 - 18:29:27 MET

At 14:55 97-01-18 +0100, you wrote:

>Szkoda, ze ci sie nie chce jednak tego regulaminu przeczytac. To co
>"doradzasz" uzytkownikom "free.polbox.pl" nie ma zadnego sensu. Jedyne
>ograniczenia konta pocztowego to (cytat):
>
> 1. Poczta znajdujaca sie na naszym serwerze powyzej 10 dni zostanie
> skasowana.
> 2. Wszystkie skrytki pocztowe posiadaja limit objetosci ustawiony
> na 500 kb.
> 3. Konta na ktore nikt sie nie zaloguje przez okres 60 dni beda
> automatycznie usuwane.
>
>Gdzie tu widac odniesienie do Twoich "rad" ?

  No to trzeba sie cofnac w moich radach
  i pomyslec co oznacza zapisanie sie na liste PECET.
  Zapisanie spowoduje dzienny naplyw 150 listow dziennie * 2kb = 300KB
  poczty. Nieodebranie jej regularnie spowoduje zapchanie sie skrzynki
  po dwoch dniach urlopu, choroby, niesprawnosci komputera, telefonu itp.
  Niedbieranie poczty przez wezel polboxu spowoduje ze uczestnik listy
  zostanie wykreslony z listy subskrybentow ( i sie zdziwi )

>NIGDY nie bylo punktu w stylu "jesli na konto nie przyjdzie przez okres
>tygodnia zadna poczta to zostanie ono skasowane".

  To byl tylko domysl na podstawie reakcji na list jednego
  z free.polboxowcow.
 historia w skrocie wyglada tak,
   - "dlaczego na pececie sie robi Jarmark"?
   - "bo przybylo duzo ludzi z free.polbox"
   - "dlaczego oni pisza na liste PECET" ?
   - "bo jakby nie pisali toby stracili konto" - ten ostatni wniosek
      nie byl bynajmniej moj.

>Powyzsze ograniczenia zostaly utworzone m.in. na podstawie innych
>serwisow tego typu (np. Geocities).
>

>Musze stwierdzic, ze wiele osob piszacych na listach dyskusyjnych
>zarzuca brak obycia nowym uzytkownikom Internetu, korzystajacym na ogol
>z posrednictwa TPSA oraz free.polbox.pl. Sadze jednak, ze takiemu nowemu
>Internaucie mozna wiele wybaczyc - on sie dopiero uczy. Co mam jednak
>sadzic o serii listow, w ktorych wypowiadaja sie osoby tak bardzo
>krytykujace innych a sami piszacy zupelnie niesprawdzone informacje,
>ktore wprowadzaja w blad ogol czytelnikow ?

  Mea Culpa, mea maxima culpa.

  Wiec jeszcze jedna rada dla kierownictwa free.polbox
  Nalezy obowiazkowo nauczyc swoich klientow co to jest POP3,
  ze na serwerze nie nalezy zostawiac poczty, nie sciagac
  binariow przez e-mail , pliki tekstowe przed przesylaniem
  kompresowac ZIPem itp. itd.
  Mozna to oczywiscie uzasadnic, ze przestrzeganie tych zalecen
  umozliwi bezawaryjna prace i zadowolenie wiekszej ilosci klientow.

--
Romek