Re: Overclocking, Very Important!

Autor: dummy_at_pmc.com.pl
Data: Tue 14 Jan 1997 - 22:19:57 MET

Piotr Sobczak wrote:

> Bzdura, nie sa identyczne! Jest duzo roznic, poczawszy od maski a
> skonczywszy na domieszkowaniu struktury krzemowej.

To jedyna prawda - tzn. lepsza maska (wytestowana stosowana jest do ciut
lepszych
prockow.

Tu sie nie zgodze. Roznice sa znikome.

A tu sie zgodze. Im zimniej tym lepiej.

> I znow sie nie zgodze. Pentium 133 i 200 sa zrobione w tej samej technologi
> BiCMOS 0.35um i chocbys nie wiem jak chlodzil ta 133 to i tak albo nie
> dojdziesz nawet do 200 MHz a jesli nawet to bedzie Ci sie wywalac zanim
> zdarzysz wejsc do setupu plyty. Nawet 166 nie chca dobrze chodzic na 200
> mimo ogromnego radiatora (przyklejonego pasta) z wentylatorem i huraganu w

Wszystko bzdura. Ja mam od 2 miesiecy pentium 133, ktore chodzi BEZ
BLEDU (1)
na 200 Mhz. A znam kilkanascie 133->166

Rzeczywiscie brak bo szerokosc sciezki jest rzedu tysiaca atomow sieci
krystalicznej
a nie kilku.

> [...]
> temperatury otoczenia. Technologia CMOS pozwala uzyskac wieksze upakowanie i
> wyzsze czestotliwosci niz stosowany do tej pory BiCMOS. P200 i P200MMX maja
> ta sama szerokosc sciezki 0.35um i mimo ze iP200MMX ma o ponad 1.2mln
> tranzystorow wiecej od iP200 to jego struktura jest mniejsza. MMX wogole sie
> malo grzeje bo jest zasilany napieciem 2.8V co przy CMOSie ma duze znaczenie.
> Przejscie na CMOSa czeka tez i PPro (w CMOSie bedzie Klamath) jesli maja byc
> wytwarzane szybsze wersje od aktualnie dostepnych (Klamath bedzie na od

Inna sprawa ze MMX w tej implementacji to poroniony pomysl. -
Wspoldzielenie
rejestrow z FPU owocuje opoznieniem rzedu 50 cykli na przelaczenie
kontekstu.

Pawel/