Re: EM EM EKZ

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Tue 14 Jan 1997 - 16:48:00 MET

Gregorio Kus napisal (-a) :

> eee, cos chyba mylisz ...
> Intel nie "udostepnil wszystkim technologie MMX" tylko
> specyfikacje zewnetrzna - co musial zrobic jesli jakiekolwiek
> programy wykorzystujace MMX mialy powstac poza Intelem.
> W tej technologii nie ma nic ciekawego, "postepowego", nic
> co wykraczaloby poza mozliwosci Cyrixa czy AMD. Po prostu
> jedynie Intel ma moc ustanowienia takiego standardu

No nie wiem. Programy, programami a co innego sprzet. Nie wiem czy AMD i
Cyrix tak szybko by sobie poradzily ze sprzetowa realizacja MMXa znajac tylko
"specyfikacje zewnetrzna". Owa specyfikacja jest potrzebna programistom a
nie inzynierom projektujacym uklad scalony a robienie procesora od "tylu" jest
jest dosc trudna i historia pokazuje, ze wychodza "dziwolagi"
polkompatybilne z oryginalem. Jeszcze by tego brakowalo zeby MMXy byly
niekompatybilne w 100% ze soba bo zaraz powstalby wielki placz ludzi ktorzy
"zaoszczedzili" i nie kupili Intela a teraz "jakis program MMX" sie wywala.

Piotrek

PS. Moze sie myle ale wiem, ze projektowanie procesora to bardzo trudna
sprawa i zajmuje ona b. duzo czasu (2-3 lata) a nie wydaje mi sie zeby
konkurencja Intela miala go az tyle aby zaprojektowac procesor z wlasnym MMX
(kompatybilny z intelowskim). Oni jak na razie to maja jeszcze problemy z
tym co aktualnie sprzedaja a przeciez byli bardzo zaangazowani w projekty
procesora zgodnego oryginalnym Intelem.