Re: K5 P90 -> P100?

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 13 Jan 1997 - 15:36:47 MET

In pl.comp.pecet Grzegorz Szyszlo <znik_at_avalon.wbc.lublin.pl> wrote:
: >czy moge zwiekszyc czestotliwosc zegara plyty z 60 na 66M (jest to =
: >ustawienie dla P100)?

: Jak sie odwazysz, to lepiej najpierw sie zaopatrz w jakis program
: testujacy FPU i CPU. FPU przestaje zwykle dzialac jako pierwsze w intelach.
: u innych, nie wiem. jak juz wlaczysz to lepiej przypilnuj czy sie nie
: grzeje za bardzo. gdyby co, natychmiast wylaczaj. jak nie bedziesz
: mial szczescia, to moze sie wysypac zaraz po wlaczeniu
: ale jeszcze nie slyszalem o takim przypadku.

Spokojnie. miedzy 60 a 66% jest tylko 10% roznicy, a ja jestem prawie
pewnien, ze ten sprzet jest testowany przynajmniej przy 130% nominalnej
czzestotliwosci, wlasnie po to, zeby miec pewnosc, ze na nominalnej
to bedzie sprawnie pracowal w kazdych warunkach.

No i w miare nagrzewania zwykle najpierw przestaje dzialac poprawnie,
a dopiero pozniej nieodwracalnie.
A jak cos sie sypie zaraz po wlaczeniu to jest to szczescie - przynajmniej
nie masz dylematu podkrecac czy nie...

J.