Re: Produkty Microsoft'u

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Mon 13 Jan 1997 - 10:30:13 MET

StaCH_at_tpnet.waw.pl wrote:

>Do tej pory byly spod Clippera z jednego
>zrodla i nie bylo problemow. Ostatnio
>dowalili jakies byleco spod FOX co bez
>4MB RAM nie rusza sensownie i "podobno"
>wykrywa sam jaka ma pamiec rozszerzona
>EMS,XMS,DPMI i INT15, tylko jak dalem
>jednoczesnie EMS i DPMI (EMS dla starszych
>aplikacji spod Clipper'a) to zglupial i
>skorzystal wylacznie z 512kB EMS zamiast
>1024 DPMI. Chyba pomogloby potraktowanie
>PIFED'em ale tylko na kopii bo samo
>pod DOS'em dziala.

Nie wiem, jak to jest pod Multiuser DOS-em, czyli jakie sa
mozliwosci definiowania wirtualnej maszyny dla programow.
Pod zwyklym MSDOS-em Fox nie trawi obecnosci pamieci EMS,
udostepnianej przez EMM386.EXE. Uruchamia sie wtedy tylko w
trybie 'standard' - sporo programow w ogole nie pojdzie, bo
chca np. otwierac wiecej niz 25 obszarow danych jednoczesnie.
Ja tez mam spore problemy z konfiguracja tych maszyn, na
ktorych maja chodzic programy i w Foxie i w Clipperze.
Podobno pomaga QEMM, ale jeszcze nie sprawdzalem.
Pod Warpem dziala mi wszystko bez klopotu, kazdy obiekt ma
zdefiniowana wlasna VDM z odpowiednimi ustawieniami pamieci.

Tak w ogole to zdecydowanie bardziej lubie Foxa niz Clippera.
Kiedys zajmowalem sie pisaniem programow w obydwu. Z punktu
widzenia programisty roznica jest jak miedzy hulajnoga a
motocyklem :-)

OSciski,

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl