Produkty Microsoft'u

Autor: StaCH_at_tpnet.waw.pl
Data: Tue 14 Jan 1997 - 00:34:01 MET

On 1997-01-13 warta_olsztyn said:
> [...]
[]

>Nie wiem, jak to jest pod Multiuser DOS-em, czyli jakie sa
>mozliwosci definiowania wirtualnej maszyny dla programow.

Patrz wyzej na temat PIFED, wpisuje tym
do naglowka programu informacje o tym
co wystarcza mu do uruchomienia i tyle
dostaje od systemu.

>trybie 'standard' - sporo programow w ogole nie pojdzie, bo
>chca np. otwierac wiecej niz 25 obszarow danych jednoczesnie.
>Ja tez mam spore problemy z konfiguracja tych maszyn, na
>ktorych maja chodzic programy i w Foxie i w Clipperze.

Ten program korzysta z EMS tylko moim
zdaniem kolejnosc "sprawdzania" co jest
dostepne jest niewlasciwa. Powinno byc
od najwiekszej do najmniejszej czyli
chyba INT15, DPMI, XMS, EMS. Mode sie
z tym powozic zeby dac EMS i XMS albo
zrobic kopie programu z nieco zmieniona
nazwa, potraktowac PIFED'em i bylaby
osobna kopia do uruchamiania pod MDOS.
Z Clipper'owymi programami prawie nie
ma klopotow.

>Pod Warpem dziala mi wszystko bez klopotu, kazdy obiekt ma
>zdefiniowana wlasna VDM z odpowiednimi ustawieniami pamieci.

To samo chyba daje PIFED nie tylko
odnosnie pamieci.

>Tak w ogole to zdecydowanie bardziej lubie Foxa niz Clippera.
>Kiedys zajmowalem sie pisaniem programow w obydwu. Z punktu
>widzenia programisty roznica jest jak miedzy hulajnoga a
>motocyklem :-)

Mialem kiedys wersje 2.0 FOXPro i wierze
Ci poniewaz te wszystkie Screeny czy Menu'sy
robia sie same. Kosztem jest dolaczenie tony
niepotrzebnych smieci czytaj bibliotek, z ktorych
dany program nigdy nie skorzysta. Gdyby bylo tak
jak w Turbo Pascalu ze mozna dolaczyc tylko
uzywane biblioteki obyloby sie bez takich
wymagan na pamiec. Pisal mi kolega w Fido,
ze jeszcze lepsze efekty mozna uzyskac pod
Clarion'em (mniejszy kod .exe). Dodatkowym
klopotem jest koniecznosc indexowania tych
baz, cale szczescie robi sie to przewaznie
w nocy ale trwa dosc dlugo i jak sie wywali
z powodu braku pradu to rano nie mozna
pracowac. Tak to uroda Clipper'owych baz.
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

UNIPROJEKT Warszawa fax 48-22-673-11-67

`[1;34;41mNet-Tamer V 1.05.1 - Test Drive