Re: NOKIA z kreskami

Autor: Michal Pierewicz (yspierew_at_kinga.cyf-kr.edu.pl)
Data: Mon 13 Jan 1997 - 09:20:07 MET

Eugeniusz Burzyk wrote:

> [...]
> idealnie rownej odleglosci mianowicie 5,5 cm od gornej krawedzi ekranu i
> tyle samo od dolnej. Jeszcze nim je zauwazyłem sprzedawca pokazal mi je
> i powiedzial, ze jest to charakterystyczne dla wszystkich trinitron'ow.
> Przedstawil na ten temat calą teorię, z ktorej niewiele zrozumialem.
> Rzeczywiście kreski są prawie niewidoczne, wlasciwie w niczym nie
> przeszkadzają i sprawiają wrazenie jakby były celowe. Jednak, czy w tej
> klasie monitorow rzeczywiscie tak musi byc? Czy nie jest to jakas wada,
> ktora pozniej moze miec inne, negatywne skutki?
Czesc
Pracuje na takim monitorze i niestety oprocz tych dwoch poziomych
paskow (stabilizujacych maske z drucikow) mam jeszcze dwa pionowe
paski: czerwonawy po lewej i niebieskawy po prawej, mimo ze nie
uzywam kolumienek co moglo by byc przyczyna powstania czerwonawych
plam - skad wiec rowne pionowe paski?
Wczesniej pracowalem na Nokii Multigraph 449 - wedle firmy 15", choc
w dokumentacji stoi jak byk, ze efektywna przekatna to 13,5"
Ale za to ta "pietnastka" ma o niebo lepsza jakosc obrazu niz 17"
Wniosek:
Kupno monitora to zbyt powazna sprawa by komukolwiek zawierzyc na
slowo, ze firma **** jest suuuuper i jej produkty takze - musisz
sprawdzic (polecam lupe) kazdy cal ekrany (przy okazji zobaczysz
wtedy lepiej te poziome druciki)
Przy kupnie wyreguluj takze obraz a nie poprzestan na stwierdzeniu
faktu, ze w ogole jest, sprawdz jak sie spisuje przy roznych
rozdzielczosciach a szczegolnie w tej, w ktorej masz zamiar pracowac.
Warto miec wtedy oczy wypoczete, lepiej zauwazysz wszelkie
przebarwienia a tak w ogole nie spiesz sie, i nie daj sie zaszantazowac
ze ten monitor albo zaden - parametry monitorow raczej nie poprawia sie
z wiekiem. To chyba tyle

--
/  \  / ______  \           | mailto:yspierew_at_cyf-kr.edu.pl
\_/\__/\_/ Michal Pierewicz | http://www.cyf-kr.edu.pl/~yspierew/