Re: NOKIA z kreskami

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 12 Jan 1997 - 15:11:54 MET

> Zaproponowano mi zakup monitora: Nokia 17" Multigraph 447 M Trinitron.
> Jest bardzo dobry, tylko na ekranie s dwie cienkie, idealnie rowne
> poziome kreski, na ciemniejszym tle prawie niewidoczne. Sa one w
> idealnie rownej odleglosci mianowicie 5,5 cm od gornej krawedzi ekranu i
> tyle samo od dolnej. Jeszcze nim je zauwazy em sprzedawca pokazal mi je
> i powiedzial, ze jest to charakterystyczne dla wszystkich trinitron'ow.
> Przedstawil na ten temat cal teori , z ktorej niewiele zrozumialem.
> Rzeczywi cie kreski s prawie niewidoczne, wlasciwie w niczym nie
> [...]

dwa paski, widoczne przy duzej jasnosci wyswietlanego obrazu, sa rzecza
normalna w kineskopach typu trinitron i nie swiadcza o uszkodzeniu monitora.
wynikaja z konstrukcji kineskopu i nie sa wada.

dzieki takiej wlasnie konstrukcji pixele na ekranie sa idealnymi kwadratami,
nie masz wielu znieksztalcen, masz znacznie wieksza jasnosc i kontrast,
lepsze kolory, a przede wszystkim swietnie widac wszystkie szczegoly przy
malej nawet jasnosci.

imho dwie poziome cienkie paski nie przeszkadzaja podczas pracy (sam
korzystam z trinitrona), zas uzyskiwana z takich monitorow jakosc obrazu jest
o tyle lepsza od klasycznych konstrukcji, ze wlasciwie jesli problem
finansowy nie istnieje - nie ma innego wyboru :)

to jedne z najlepszych monitorow na rynku, jesli nie najlepsze. jesli cena
jest atrakcyjna, a sprzedawca powazny powinienes sie zdecydowac. moim zdaniem
naprawde warto!

karpio