Re: Modem, sygnal wybierania

Autor: Pawel Komos (progel_at_szc.ternet.pl)
Data: Sun 12 Jan 1997 - 12:01:09 MET

Marcin Jagodzinski <marcinj_at_ikp.atm.com.pl> napisał(a) w artykule
<32d8283e.68546_at_news.nask.org.pl>...
> Mam powazny problem z modemem. Modem to ZOOM 33,6, Ext. Korzystam z
> centrali Warszawa 43.
>
> Przy wybieraniu numeru slychac przez chwile sygnal ciagly. Potem
> pokazuje sie komunikat NO DIALTONE. I numer nie jest wybierany.
>
> Wg mnie sygnal z tej centrali jest na tyle nietypowy, ze modem go nie
> rozpoznaje. Czy jest mozliwosc, aby go zmusic do krecenia dalej, bez
> wzgledu na sygnal? Czy moze w ogole przyczyna jest inna?
>
> Marcin Jagodzinski
> ------------------
> mailto:marcinj_at_ikp.atm.com.pl
> http://www.atm.com.pl/~dima/mj.html

Niemal wszystkie modemy maja ustawione rozpoznawanie sygnalu zgloszenia o
czestotliwosci ok. 400 Hz +/- iles. Problem jest wtedy, gdy centrala daje
sygnal zlozony z dwu czestotliwosci lezacych po obu stronach tej
czestotliwosci srodkowej. Tak ma wiekszosc centralek instalowanych w
firmach. Filtr cyfrowy daje wtedy informacje, ze nie ma sygnalu zgloszenia
centrali. W chipsecie Rockwella jest dodatkowy filtr do rozpoznawania
takiej sytuacji, ale standardowe oprogramowanie dostarczane producentom
modemow nie obsluguje tego filtra. Jezeli po drodze jest centralka
wewnetrzna i sygnal pochodzi od niej, to radze znalezc w niej uklad
generacji sygnalu zgloszenia i odlaczyc jeden generator. Tak zrobilismy u
nas i dziala doskonale.
W modemie funkcja nie rozpoznawania sygnalu zgloszenia centrali nazywa sie
'blind dialing'. Teoretycznie wlacza sie to przez ATX3, niestety
rownoczesnie wylacza sie rozpoznawanie zajetosci. Czy modem przestanie
czekac na zgloszenie centrali zalezy od ustawionych przez producenta
parametrow miedzynarodowych. Modemy zagraniczne zazwyczaj ustawione sa na
parametry amerykanskie i nie dzialaja jak nalezy z krajowymi centralami.
Widzialem nawet modemy ktore wedlug producenta mialy zestaw parametrow na
Polske, ale byl to skopiowany zestaw amerykanski a zmieniony byl tylko kod
kraju. Dla informacji:
- Kod kraju dla ustawionego zestawu parametrow wyswietla rozkaz ATI5
- Zestaw parametrow ustawia sie rozkazem AT*NCnn gdzie nn to kod kraju.
Zeby to dzialalo modem musi byc tzw. 'World-Class'

Pawel Komos
progel_at_szc.ternet.pl