Re: Jaki modem ?

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Thu 09 Jan 1997 - 10:57:59 MET

LBAJON_at_sgh.waw.pl (LUKASZ BAJONSKI) writes:

> Wiem ze temat ren byl juz wiele razy poruszany na Pececie, ale interesuje mnie
> opinia na temat z Subject. Zamierzam kupic USR Sportstera 33,6 Voice. Kosztuje
> on obecnie w Warszawie ok 850 zl, Podobno istnieje mozliwosc przez upgrade
> software'u podniesc jego predkosc do 56 kb/s ( standart x2 ). Jednak na
> stronie USR pisza ze wymiana jest mozliwa tylko w USA i Kanadzie - czy ktos z
> was orientuje sie jak to z tym w koncu jest ?!

Nie zauwazylem takiego napisu. Moze jednak istniec.

W kazdym razie z tym 56kbps jest tak, ze predkosc od nas wynosi max 33600,
a tylko predkosc do nas 56kbps, i to tylko przy polaczeniu ze specjalnymi
systemami (nie da sie polaczyc 2 normalnymi modemami na 56kbps).

> W zwiazku z tym czy nie lepiej wybrac modem innej firmy - jakiej ?

Moze warto - Sportstery sa dosc drogie, choc u mnie dzialaja bardzo dobrze.

> Czy rzeczywiscie tak rzadko korzysta sie z opcji voice ze nie warto za nia
> zaplacic 50 zl ? ( nie mam automat sekretarki )

Ja uznalem, ze warto, szczegolnie, ze modemy Voice sa nowsza konstrukcja.

> Czy ktos uzywa moze tego Sportstera i moglby sie podzierlic refleksjami
> ( np czy sa jakies wersje przystosowane specjalnie do polskich warunkow,
> jaka jest wtyczka podlaczajaca modem do gniazdka )

Sa wersje International, podobno dostosowane do polskich warunkow. W kazdym
razie na poczatku trzeba dac AT&F1X5&W (i jeszcze chyba wylaczyc guard tone).
Rozpoznaja bez problemu dialtone oraz busy.

Gniazda sa normalne, male 4-drutowe, jedno do linii i jedno do telefonu.
Tylko 2 srodkowe styki sa wykorzystywane (IMHO).

> Czy warto doplacic 15 zl za polski program WinTel - jak on sie sprawuje w
> praktyce - czy tez ten program dostarczony z modemem jest wystarczajacy ?

Pod Windows dziala, wydaje sie ze wystarczajaco.
Niestety nie mozna sie zalogowac i pracowac na maszynie UNIXowej
(tzn. mozna chyba sie zalogowac i uzywac jakiegos menu).
Tzn. mozna i to, ale juz innym programem, ktorego nie ma w pudelku :)

Robi tez za telefon/sekretarke/fax, mozna uzywac DTMF do dialogu z
komputerem.

--
Krzysztof Halasa