Re: Internet, jedno gniazdo a dwa kopmutery

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Fri 10 Jan 1997 - 01:27:45 MET

On Thu, 9 Jan 1997 23:49:48 +0100, CADENCE wrote:

>Ostatnio tez sie nad tym zastanawialem. Musze podlaczyc kilka pecetow
>tak, aby na jedno konto lecialy. Na pewno mozna to zrobic, laczac sie
>z providerem laczem stalym i wykupujac u niego swoj IP. Wtedy masz
>domene np. 'pawel.wsb-nlu.nowy-sacz.pl' i mozesz tam sobie, tak jak
>na serwerze zakladac konta np. 'user1_at_pawel.wsb-nlu.nowy-sacz.pl' i
>tak dalej....

1. nie mogles wymyslic krotszego przykladu? :-)

2. jesli Ci chodzi tylko o poczte a wyglada na to ze tak
   skoro piszesz wylacznie o kontach i o jednym numerze IP
   to po co Ci wlasna domena?
   Wiekszosc prowiderow za niewielka doplata pozwoli Ci miec
   dwa (trzy itd) konta na POPie

3. Nie potrzebne Ci sa nawet oddzielne konta - popros
   dostawienie aliasow do Twojego konta - rozsortujesz je
   sobie odbierajac (kazdy rozsadny program pocztowy z filtrami)
   Aliasy (np. u mojego prowidera) sa za darmo.

   [moj mailbot chodzi pod adresem robo_at_rmnet.it,
    ktory jest tylko aliasem dla grego_at_rmmnet.it
    a nie oddzielnym kontem]

4. Aby miec static IP i wlasna domene wcale nie musisz miec
   linii dzierzawionej. Ja tak mam (domena amk.rmnet.it)

   [faktem jest ze mam konto u najdrozszego w italii providera,
    ale nie narzekam - mnie sie oplaca, choc napewno nie
    oplacaloby sie wiekszosci tzw. netsurferow, ktorzy internet
    znaja wylacznie z okna netszkapy, lub co gorsza internet explodera]

>Jednak to u mnie odpada ze wzgledu na koszty...
>Wymyslilem inny sposob, ale to tylko teoria.
>Poczekam troche i jesli nikt tu niczego sensownego nie napisze, to
>wtedy podziele sie moimi pomyslami:-))

chetnie wysluchamy
ale na razie wydaje mi sie ze troche bladzisz

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi