Re: Produkty Microsoft'u

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Mon 06 Jan 1997 - 23:48:52 MET

 Ian> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 Ian> Nie (w 99%), jezeli chodzi w protected space.

To zdanie nic nie znaczy, chyba że odnosi się _tylko_ do Microsoft
Windows. "protected space" -- mógłbyś wyjasnić co to jest ?

 Ian> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 Ian> Wtedy chodza szybciej; mozesz je jednak zaladowac do protected
 Ian> space. W NT 4.0 vide and printing drivers tez chodza w ring 0; MS
 Ian> przezucil je tam zeby poprawic performance

Bzdura -- typowy chwyt propagandowy Microsoft. Czy mógłbyś wytłumaczyć
mi, dlaczego w/g Ciebie w przyzwoitym systemie operacyjnym obliczenia
graficzne mają się szybciej wykonywać w "ringu 0" (czyli "kernel space"
dla unixowców) ?

Sam dostęp do _URZĄDZEŃ_ graficznych musi i tak się odbywać w "ringu 0",
bądź też (jak to jest w UNIXach/X11) przez odpowiednie do niego bramki
(w Linuxie /dev/mem itp).

Nie widzę jednak zupełnie jakim to cudem szybkość procesora miałaby się
magicznie zmieniać przez samo przejście do "ringu 0" czy też kernel
space. Co więcej, może być wolniej i uciążliwiej -- na ogół gdy pisze
się kod mający pracować w przestrzeni adresowej samego jądra systemu
trzeba dbać o takie rzeczy jak poprawne przemapowywanie adresów,
odpowiednie blokowanie struktur danych i wreszcie brakuje bibliotek z
funkcjami, których to pełno mamy w "user space" czyli poza jądrem
systemu. Piszę to głównie z tego co wiem o UNIXach, ale jestem pewien że
każdego systemu operacyjnego z jądrem to dotyczy.

--J.
PS: "poprawianie performance printing drivers" przez przeniesienie ich
do jądra systemu to już się nadaje do Księgi Cytatów :->