karty i/o

Autor: StaCH_at_tpnet.waw.pl
Data: Mon 06 Jan 1997 - 20:04:20 MET

On 1997-01-05 Grego said:

>nie przychodza mi do glowy zadne powazne powody do nie uzywania
>przerwan zarowno do nadawania jak i odbioru. chyba ze powodem
>jest trudniejsze programowanie :-)

Mozesz napisac cos wiecej na temat programow dzialajacych
z portami COM? Ja nie pisze programow tylko je uzywam :-))
Stad pewne braki w znajomosci szczegolow ....
Powaznym powodem jest brak wolnego IRQ :-)))
Zebysmy sie dobrze rozumieli to trzeba wyjasnic czy uzywasz
INT14 czy IRQ line (ktore z nich jest "przerwaniem"?)
i czemu sluzy rejestr stanu portu (sygnaly DTR,RTS,CTS,DSR
i pozostale). Te programy komunikacyjne, ktorych uzywam
"pisza do portu" zwazajac na sygnaly i "czytaja port" po
wywolaniu IRQ wystawiajac sygnaly ale moze mozna to robic inaczej?
Tyle wiem, ze Fossil podstawia swoja obsluge INT14 ...

>oczywiscie mowimy o dos'ie, bo wszystkie powazne s.o. oczywiscie
>przerwan uzywaja (to chyba tez o czyms swiadczy) i takie buforowanie
>jest czescia systemu (tzn. zalatwiaja to drivery).

Zgadza sie w MDOS moge w pewnych granicach okreslac
wielkosc tych buforow systemowych do nadawania i odbioru.

>wynika, oczywiscie ze wynika,
>to ze mozna ustawic "wyzwalanie" w roznym stanie wypelnienia FIFO
>niewiele zmienia - jezeli nie zmieniamy "wyzwalania" to
>czestotliwosc przerwan jest liniowo zalezna od szybkosci portu.

To juz wiem w jaki sposob niektore programy same okreslaja
szybkosc portu na podstawie przychodzacych danych :-)))
Wiekszosc wymaga zdefiniowania szybkosci portu do
poprawnego dzialania ...

>stad by wynikalo ze DSZ z jakichstam powodow jednak przerwan
>nie stosuje. Pozostaje mi tylko zapytac: co to wlasciwie jest DSZ?

Uzywa IRQ do odbierania danych z portu to wiem, a DSZ jest
to jest najlepszy driver protokolow transmisji XModem, YModem
ZModem :-))) Pracuje pod DOS'em rowniez w trybie multitasking.
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

UNIPROJEKT Warszawa fax 48-22-673-11-67

`[1;31;45mNet-Tamer V 1.05.1 - Test Drive