Re: karty i/o

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Sun 05 Jan 1997 - 13:11:15 MET

On Sun, 5 Jan 1997 10:00:31 +0100, StaCH_at_tpnet.waw.pl wrote:

>Zapomniales doczytac, ze jemu chodzi o nadawanie a nie odbior
>bo nadawanie nie musi pracowac na przerwaniach zreszta odbior
>tez niekoniecznie

nie przychodza mi do glowy zadne powazne powody do nie uzywania
przerwan zarowno do nadawania jak i odbioru. chyba ze powodem
jest trudniejsze programowanie :-)
ja pakuje na 2kB bufory na odbior i na nadawanie
i pcham do output jak jest miejsce albo odbieram z input jak jest co.
a reszta zajmuje sie ISR

oczywiscie mowimy o dos'ie, bo wszystkie powazne s.o. oczywiscie
przerwan uzywaja (to chyba tez o czyms swiadczy) i takie buforowanie
jest czescia systemu (tzn. zalatwiaja to drivery).

>a po drugie z czestotliwosci wywolywania
>przerwan nie wynika szybkosc portu, szczegolnie UART'ow
>buforowanych FIFO.

wynika, oczywiscie ze wynika,
to ze mozna ustawic "wyzwalanie" w roznym stanie wypelnienia FIFO
niewiele zmienia - jezeli nie zmieniamy "wyzwalania" to czestotliwosc
przerwan jest liniowo zalezna od szybkosci portu.

>Stad w DSZ jest parametr (mnoznik) dla
>UART'a pedzonego wielokrotnoscia standardowego 1,8.

stad by wynikalo ze DSZ z jakichstam powodow jednak przerwan
nie stosuje. Pozostaje mi tylko zapytac: co to wlasciwie jest DSZ?

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi