Re: Dysk wariuje

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 06 Jan 1997 - 11:40:28 MET

rakowic_at_ibm.net (Robert Rakowicz) wrote:

>Czesc Grzegorz,
>
>zapomniales napisac jaka wersje OS/2 masz i jakich driverow urzywasz.
>Mozliwosci sa nastepujace:
>
>1. WARP 3.0 w pierwszej wersji mial problemy z drugim portem.

WARP 4.

>2. Niektore plyty posiadaja coprawda 2 IDE kanaly ale drugi jest dosyc czesto
>w stanie obsluzyc tylko jedno urzadzenie ( pomijajac orginalne drivery ktore
>so specjalnie na to wyczulone )

Juz podlaczalem roznej masci dyski, na bardzo rozne sposoby. Jedyne
problemy jakie z nimi mialem, to zbyt wysokie PIO, lub tez sypiacy
sie nosnik (bad sectors). Problemow z kanalem nie zauwazylem.

>3. Masz jeszcze cos w PC co urzywa tegosamego IRQ; albo Adresu co Sec.IDE Port
>- czesto winna jest tu SoudKarta z porten IDE ktory terz pracuje na Adressie (
>zdaje sie ) 170

Nie. Ten adres jest wolny. mam GUS na 220 i 3CX (MIDI), oraz ne2000 na 340.
poza tym reszta wolna. Dysk sie zapala i juz nie gasnie przy jakiejkolwiek
probie transferu na lub z nosnika.

>4. Masz zle ustawione parametry w BIOS'ie

Hmmmmmm. to czemu inne dyski mi chodza dobrze tylko ten egzemplarz/typ ?
ze starociami quantum 270MB nie mialem problemow. Jak podpinalem na 1 kanal
IDE dysk zachowywal sie identycznie. co ciekawe, pod DOS problem nie daje
o sobie znac. ale mam wlaczone verify ON, i byc moze to maskuje problem.

>Gruss Robert/2

W kazdym razie dzieki za probe diagnozy :) chyba sie jednak przejde do sklepu.
Jeszcze tylko wyprobuje ten dysk w jakims firmowym komputerze.
(firmowym, czyli nie w skladaku ocipus:))))))