Re: free.polbox.pl

Autor: Mariusz Studzinski (Cecil_at_klio.umcs.lublin.pl)
Data: Fri 03 Jan 1997 - 13:50:11 MET

On 3 Jan 1997 08:59:45 GMT, agatek_at_urethan.chem.pg.gda.pl (Marcin
Debowski) wrote:

>Grzegorz Redlarski <gred_at_free.polbox.pl> wrote:
>: On Thu, 2 Jan 1997 13:52:34 +0100, Michal Krzeminski <mike_at_polbox.pl>
>: >Musielibysmy miec 20GB dysk w tej maszynie a nie 2GB jak obecnie. 2 giga
>: >to nie jest za wiele, ale nalezy pamietac ze taki dysk tez kosztuje.
>: >Jesli uznamy ze korzysci z zakladania kolejnych bezplatnych kont sa
>: >wystarczajace to byc moze dolozymy nastepny.
>
>: Dlatego napisalem, ze jest dla mnie zrozumiale stosowanie ograniczen
>: na wielkosc konta, natomiast nie bardzo widze sens stosowania
> [...]

Krotkie obliczenie: dysk ma 2GB, uzywa go ok,2000 uzytkownikow, ktorzy
maja limit konta 0.5MB. Jesli kazdy zapcha swoje konto na maxa to daje
to zajetosc rzedu 1GB. Zostaje miejsce jeszcze dla kolejnych 2000
ludzi.

Nasuwa sie tu ciekawe pytanie: rozumiem, ze wielkosc konta ma max.0.5
MB ale nie jest _stala_ (to znaczy, konto ma wielkosc taka jak
objetosc plikow znajdujacych sie na serwerze). Co bedzie jesli polbox
przyzna na tym 2GB dysku konta powiedzmy 7000 ludzi. Jakie bedzie
prawdopodobienstwo, ze kazdy z nich w ciagu 7 dni dostanie poczte
zajmujaca ok.400-500kb. Jak wtedy zareaguje serwer? Automatycznie
zmniejszy maksymalna pojemnosc konta.Mysle, ze jednak lepiej byloby
dokupic ten drugi dysk :))

Mariusz Studzinski
e-mail: Cecil_at_klio.umcs.lublin.pl or cecil_at_free.polbox.pl