Re: Filtry do monitorow

Autor: Michal Sobkowski (msob_at_ibch.poznan.pl)
Data: Thu 28 Nov 1996 - 17:17:10 MET

Jarek Lis wrote:

> Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl> wrote:

> : Filtry pochlaniajace promieniowanie rentgenowskie sa istotne do
> : monitorow nie majacych oznaczenia "LR" lub "Low Radiation".
>
> Jestes pewien? Jak mnie to jeszcze interesowalo, to monitory LR
> problem promieniowania rentgenowskiego pomijaly bardzo dyskretnym
> milczeniem. Owszem - pole elektryczne stale: 0, elektromagnetyczne
> zmienne <200kHz: 10 x mniej - czasem nawet konkretne wartosci padaly,
> a rentgenowskie - nawet nie wspomniane....

Pewien nie jestem. Pisalem "na rozum" sadzac, ze obnizono przede
wszystkim promieniowanie rentgenowskie (X).

> Z drugiej strony - te monitory bez LR co mierzylem, to i tak mierniki
> radioaktywnosci mialy je na poziomie szumow..

A czy te mierniki byly czule na promienie X? Bo to nie to samo co
radioaktywnosc (czyli promieniowanie alfa, beta, gamma i in.)?
Emisja promieni X z monitorow (szczegolnie kolorowych) jest faktem
niezaprzeczalnym. Jej poziomu nie znam. Dawka jednak sie kumuluje,
lepiej ja wiec obnizyc, jesli mozna.

Pozdrawiam,
Michal

--
          Michał Sobkowski   mailto:msob_at_ibch.poznan.pl