Odp: Jaka plujke warto kupic ?

Autor: Krzysztof Cynarski (kcynarsk_at_willow.iie.pz.zgora.pl)
Data: Tue 26 Nov 1996 - 19:03:18 MET

----------
> Od: Zbigniew Szmigiero <zbych_at_kiel1.kielce.pios.gov.pl>
> Temat: Re: Jaka plujke warto kupic ?
> Data: 26 listopada 1996 11:41

[CIACH troche bezpodstawnej (w moim mniemaniu) krytyki]

> Jezeli szukasz drukarki kolorowej to zdecydowanie radze nie kupowac HP
> Dlaczego?
> Poniewaz:
> 1. W wiekszosci modelow kolor czarny jest polaczeniem RGB

Owszem we wszystkich z jednym pojemnikiem. Z popularnych plujek
"kolorowych" to chyba tylko DJ600. To chyba nie w wiekszosci. Swoja droga
DJ600 jest naj mnej udana konstrukcja, ktorej nie polecam.

> 2. Porzadny wydruk wymaga porzadnego paieru - glossy
> ktory dla Epsona jest 2 razy tanszy od HP

Tez prawda, co nie przeszkadza stosowac papieru Epsona do HP (probowalem) -
efekt niesamowity.

> 3. Szybkosc i dokladnosc wydruku HP 360 dpi Epson 720 - chyba jasne

Czy na pewno?
SZYBKOSC - Na prawde wierzcie mi Epson w porownaniu z HP chodzi chyba o
polowe wolniej...
DOKLADNOSC - Jedyna fajna cecha Epsona jest jego mechanizm dyfuzji błędu
przy cieniowaniu kolorowym. Wrazenie jakby wydruk był rzeczywiscie bardziej
dokładny, jakkolwiek jest taki fajny programik, który zastępuje oryginalne
sterowniki HP i wykonuje podobną robote. Efekt jest taki sam o ile nie
lepszy, a z pojemniczkiem photo kit... po prostu miodzio.

> 4. Co do zatykania sie glowic: Pan Sebastian powinien bardziej dbac o
> higiene - oczywiscie drukarki. I nie zostawiac jej wlaczonej po kilka
> dni, jesli zalezy mu na zuzyciu energii eleketrycznej, ale w sumie to
> pojdzie w koszty i zaplaci klient!

Nie widze zwiazku. Na prawde w Epsonie czyszczenie glowic trzeba
przeprowadzac jekies cztery-piec, a czasem i wiecej, razy dziennie. W HP
najwyzej raz co kilka dni.

> Posiadam w firmie drukarki kolorowe i HP i Epsona
> Porzadne wydruki robione sa TYLKO na EPSONIE.
> Co do Lexmarka, nie jestem zorientowany i nie wypowiadam sie.
> Ale znajac wiedze P. Sebastiana i nad nia radze sie zastanowic.

Co do Lexmarka tez sie nie wypowiadam, bo po prostu nie znam...

Jeszcze jedna rzecz która mi przyszła w tej chwili do głowy, a która
czasami doprowadza mnie do szału to, ze w Epsonie zastosowano śmieszną
technike pojemników z tuszem, ktore sa pod cisnieniem (lub przy najmniej
takie odnioslem wrazenie). Raz wlozony pojemnik nie moze byc wyciągniety i
włożony drugi raz. Wiąze sie to z niesamowitym marnotrawstwem. Tak samo jek
czyszczenie głowic zuzywa sporą ilosć atramentu (ok pół kartki
zadrukowanej), tak numer z pojemniczkami jest nie do przelkniecia.
Na przykład skończy nam sie w pojemniczku kolor żółty, a potrzebujemy
wydrukowac cos w pelnej gamie, to po wyciągnieciu zbiorniczka możemy go
wyrzucic, kiedy rownie dobrze na HP mozemy wyjąc nowy i wlożyc znowu ten
zuzyty i drukowac pozostałymi kolorami.

>) Z. Szmigiero

Krzysztof Cynarski

_/_/_/ Krzysztof Cynarski, on IRC -> Chris97
_/_/_/ EMail:K.Cynarski_at_willow.iie.pz.zgora.pl ,
_/_/_/ K.Cynarski_at_vigo.iie.pz.zgora.pl