Re: dyski Quantum Fireball - dobre?

Autor: Maciej W. Rozycki (prr09rm_at_loqi.eti.pg.gda.pl)
Data: Tue 26 Nov 1996 - 06:25:33 MET

On 24 Nov 1996, Andrzej Karpinski wrote:

> nie wydaje mi sie, kiedys sobie nawet wyliczalem ile mozna max. dzieki lba
> osiagnac i jest to troche wiecej niz wspomniane przeze mnie 6.5gb (ok. 8.4gb)
> producenci plyt takze mowia raczej o 8gb niz 4rech. mozna przeciez adresowac

 Dla dyskow ATA, niezaleznie czy w trybie LBA, czy w CHS, numer sektora
jest 28-bitowy, co daje max. 128 GB adresowalnej powierzchni dysku (w CHS
troche mniej, gdyz "zero" nie jest legalnym numerem sektora).

--
+  Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland   +
+    e-mail: prr09rm_at_loqi.eti.pg.gda.pl, PGP key available     +