Re: gry przez kabel

Autor: Bogdan Mizerski (BogdanM_at_tch.waw.pl)
Data: Mon 25 Nov 1996 - 22:41:25 MET

Lukasz Grochal wrote:

> Slodziutki, karty to ze 600 tys, do tego trzeba postawic software i
> pokonfigurowac. A tu tylko kabel i wtyczki (czyli niecale 100).
> Przez RS-a albo ci pojdzie (jak wystarczy transferu), albo
> nie pojdzie, a w sieci jest wielu uzytkownikow, wystarczy, ze jeden zacznie
> ciagnac 3 mega z dysku i sie DOOM rozsynchronizuje i padnie. Czy to tak
> trudno odpowiedziec _na_temat_ (albo nie odpowiadac w ogole)? Ja wiem,
> ciebie stac na karty sieciowe, pewnie masz w domu pentiuma z 5-gigowym
> dyskiem i dwoma kompaktami, ale jak sie czlowiek pyta o rs-a to mu mow o
> [...]

Milo mi, ze zostalem doslodzony.

Kartki ARCneta ostatnio widzialem po 10 zl (mam jeszcze kontakt na
zrodlo). Kabel ok 1 zl /mb. ARCnet na krótkich odcinkach chodzi na
wszystkim, co tylko koncentryczne. (Sprawdzalem !!!)Cen wtyczek BNC nie
pamietam, ale to tez drogie nie jest.

Czyli za ok 20-30 zl mozna sobie postawic mini - siec na dwa komputerki.
Postawienie IPX na ARCnet zajmuje sredniemu neptkowi pol godziny (jak
nie wie jak to sie robi, bo jak wie to szybciej).

A kabelek 2 metry z wtyczami do RS - 25 pin kosztowal wczoraj na
gieldzie 13 zl. Przypuszczam, ze cena samego kabla nie jest mniejsza niz
1 zl/mb.

Co do Twojej irytacji, slodziutki, to jezeli ktos ma zamiar wdepnac w
g..., mozna radzic z ktorej strony robi sie to wygodniej, ale mozna
doradzic : 'postaw noge obok'.
Czyli moze Twoja irytacja jest tak troche na wyrost.

A nawiazujac do mojej domniemanej domowej konfiguracji - nie mam dwu
kompaktow.
Jeden calkowicie mi wystacza. Nie mam rowniez 5 GB dyskow. Nie
potrzebuje tyle. Moje prace nie maja takich kosmicznych objetosci.

--
			Bogdan Mizerski
			BogdanM_at_tch.waw.pl