Re: gry przez kabel

Autor: Bogdan Mizerski (BogdanM_at_tch.waw.pl)
Data: Tue 26 Nov 1996 - 21:28:39 MET

Lukasz Grochal wrote:
[...]
> nie pojdzie, a w sieci jest wielu uzytkownikow, wystarczy, ze jeden zacznie
> ciagnac 3 mega z dysku i sie DOOM rozsynchronizuje i padnie.

Przemyslalem troche ta sprawe i mam uwage.
Czy Szanowny Dosladzajacy Kolega zna sposob przesylania informacji przez
ARCNET?
Mam podejrzenia, ze nie bardzo.
ARCNET nie pracuje wedlug reguly swobodnej rywalizacji, tak jak
Ethernet. w tym przypadku jest stosowana zasada 'logicznego kregu'.
Dla nie znajacych sprawy wyjasniam :
Po sieci krazy 'szton' bedacy prawem do nadawania. Koncowki przekazuja
go sobie wedlug numerow fizycznych usatwionych na kartach. Kazda karta
ma limit czasu na trzymanie sztonu. Po wyczerpaniu limitu, niezaleznie
od tego czy wytransmitowala wszystko to co ma do przekazania czy nie,
przekazuje szton nastepnemu. Jezeli koncowka nie ma nic do
transmitowania, natychmiast przekazuje szton.

Czyli czas dopchania sie koncowki do glosu ZAWSZE jest skonczony i
ZAWSZE przewidywalny. Nie ma mozliwosci ze ktos przeciagajac przez siec
dowolnie duze pliki zapcha siec tak jak to ma miejsce w Ethernecie.

--
			Bogdan Mizerski
			BogdanM_at_tch.waw.pl