Re: STB vs VIEWTOP

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 19 Nov 1996 - 19:08:04 MET

               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ - itd, itd... dla juranda tego nie bylo

[.. dla ulatwienia dodam, ze w dalszej czesci listu objasnilem powyzsze
zdanie, ale widac kolega nie doczytal, badz nie potrafil tego zestawic z
poczatkiem listu ..]

> I dlatego za wszelka cenne bedziesz udowadnial ze te karty sa do niczego
> bo po prostu ci sie ine podobaja...

zastanawiam sie, kiedy szanowny kolega zakonczy te zlosliwostki, bo moim
zdaniem jest to gownarzeria na takim samym poziomie co twoje ostatnie wyczyny
na irc. dla niewtajemniczonych wyjasnie, ze kolega jurand stwierdzil, ze juz
czas bym sobie poszedl do domu i mnie "wykopal". spotkalo sie to z reakcja
kilku osob i jurandzik poczul sie chyba urazony, ze mu ktos zamek z piasku
kalem przysypal... jesli chcesz zebym w ogole prowadzil z toba jakakolwiek
dyskusje oczekuje konkretnych argumentow merytorycznych, na ktore chetnie
odpowiem. gdybanie i ogolniki nie odpowiadaja mi i nie zamierzam wiecej w
taki sposob dyskutowac. mam nadzieje, ze nie okazesz sie przedszkolakiem i
nie odpiszesz na ten list, lecz zastanowisz sie choc mala chwilke. w wielu
wypadkach nie masz racji, badz racja jest niejednoznacza. upierasz sie jednak
przy swoim obrazajac innych. moze czas to skonczyc?

kilka przykladow:

> No nie wiem czy taka znikoma ... Dla graczy jest to wrecz wymarzoy
> dodatek, bo wszystko teraz idzie w technike 3D, a programy do obrobki 3D
> tez przyspiesza ( jak beda drivery ), bo nie maja innego wyjscia ...
>
> A jesli kogos po prostu nie stac na wywalenie 8 baniek w karte grafiki ?
> To czy nie lepiej kupic te 4 MB S3 Virge za 350 zl ?
>
> No tutaj wyrazenie DOSC TANIE to raczej no nie pasuje bo S3 2 MB V+
> mozna dostac za 150 zl... DOSC TANIO to bylby ten Lightspeed za 300 zl...

zastanawiam sie, do czego ty wlasciwie uzywasz komputera? bo jesli nie jest to
klepanie textow, jesli nie sa to programy edukacyjne, graficzne (chociazby
photoshop), nie bazy danych, arkuszowanie kalkulatorow to niewiele mi
pozostaje. we wszystkich wspomnianych powyzej zastosowaniach opisane przeze
mnie rozwiazanie pracuje przynajmniej dwukrotnie wydajniej, co jestem w
stanie udowodnic podajac konkretne liczby, jesli kolega sobie tego zyczy.

karta graficzna do gier? bez sensu... a w kazdym razie nie przede
wszystkim. poza tym nie rozmawiamy chyba o sprzecie dla bogatego szczeniaka,
ktoremu mamusia nie wie co ma kupic, a o maszynie do powaznej pracy, ktory
przy okazji spelnia takze inne funkcje. jesli komputer na siebie w
jakikolwiek sposob nie zarabia to jego zakup uwazam za niecelowy. mam na
mysli rzecz jasna nie tylko zysk w postaci pieniedzy, ale zysk.

nie interesuja mnie ceny i roznica, jesli jest to wybor miedzy 150 a 450zl.
wybacz, ale mimo mojej skromnej pensji stac mnie na to, zwlaszcza ze wydane w
ten sposob pieniadze wracaja dosc szybko (jak wspomnialem maszyna zarabia na
siebie). podobnie stawiam sprawe moim klientom - pierwszym pytaniem jest
zwykle "po co?". jesli klient jasno okresli potrzeby, znacznie latwiej jest
wybrac najwlasciwsze rozwiazanie. nie widze sensu np. pakowania matroxa do
komputera na ktorym bedzie dzialac ksiegowosc w trybie textowym, mija sie z
celem takze budowanie karty do dtp na kosci Virge.

proponuje rozwiazania najlepsze, w dopuszczalnej i akceptowalnej granicy
cenowej. nie interesuja mnie rozwiazania posrednie, ktore dla mnie moga
zupelnie nie istniec. podobnym argumentem moglbym sie posluzyc udowadniajac
wyzszosc tridenta 8800 z 256kb nad matroxem. dla ulatwienia dodam, ze trident
jest tanszy...

jesli mamy powaznie rozmawiac, to niech cos z tych rozmow wynika konkretnego.
wskazmy rozwiazania najszybsze, wskazmy tez rozwiazania najtansze. nie mozna
jednak jednoznacznie wykazac, ktore z nich jest najlepsze, i bez wzgledu na
to, co bys nie napisal zawsze bede w stanie znalezc sensowny kontrargument.

> tyle ze te "typowe" aplikacje sa dla roznych uzytkownikow rozne.. Ja np.
> pracuje duzo pod programami 3D i co tez ET4000 bylby lepszy ?

napisalem juz to ze 3 razy. przeczytaj raz jeszcze i dopiero odpisuj. jesli
mozna, chetnie obejrze Twoje prace 3D. naprawde interesuje sie tym.

> Znowu ogoly... nie kazdy tobi to co ty na komputerze i w wielu
> przypadkach s3 bedzie WYRAZNIE szybsza od ET4000 ...

pierwsza linijka mojej wypowiedzi, ktora nawet zacytowales. jestes
niekonsekwentny: "sobie z CADami, do ktorych nadaja sie znakomicie" - to
przyklad wlasnie, kiedy S3 sa lepsze od w32p! a ty mi podajesz ponizej ze to
znow ogoly i piszesz o blizej niesprecyzowanych "wielu przypadkach". o czym
my tu wlasciwie mowimy i czy nie klocisz sie przypadkiem dla samej klotni?

> Poza tym ja oprocz mozliwosci biore pod uwage rowniez cene... Aktualnie
> najtansza jest S3 v+ 2 MB z bardzo dobrymi mozliwosciami jak za te cene...
> LightSpeed 128 mozna sobie kupic jezeli MA SIE NA tO PIENIADZE, chociaz
> wolalbym np. dodatkowe 16 MB do kompa ew wladowac te 3 banki w lepszy
> monitor. Dla burzujow Matrox Millenium - kopie... :)

najtansze sa tridenty 512kB, ktore mozna nabyc za 50zl a moze nawet i nizej.
dla burzujow jest np. GLZ (wiesz chociaz co to takiego?). Matrox, Lightspeed
to urzadzniea dla wymagajacych klientow o przecietnych, niezbyt wysokich
zarobkach. wazne jedynie, ze ci klienci musza MYSLEC.

na zakonczenie, chcialbym przypomniec niezbyt kulturalna reakcje szanownego
kolegi na jeden z moich listow, adresowanych do red. Wimmera - obrzuciles
mnie w nim brukowymi okresleniami, i stwierdziles ze dyskutowac nie bedziesz.
mam nadzieje, ze podtrzymujesz to co wtedy napisales (badz przynajmniej
konsekwentny!), lub przyznaj sie do pomylki i przepros, jesli zamierzasz
odpisac. a moze brak ci odwagi?

oczekujacy wylacznie na listy na WLASCIWYM poziomie
karpio