Re: STB vs VIEWTOP

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_nzs.sci.agh.edu.pl)
Data: Thu 21 Nov 1996 - 14:08:28 MET

On 19 Nov 1996, Andrzej Karpinski wrote:

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ - itd, itd... dla juranda tego nie bylo

Ale skoro porownujesz karty rozniace sie cenowo dwukrotnie to juz twoj
problem ze potem dostajesz takie a nie inne odpowiedzi... Mnie po prostu
nie stac na wydanie kilku baniek na zysk wydajnosciowy rzedu 20%

> [.. dla ulatwienia dodam, ze w dalszej czesci listu objasnilem powyzsze
> zdanie, ale widac kolega nie doczytal, badz nie potrafil tego zestawic z
> poczatkiem listu ..]

To pomine milczeniem, tam nic nie bylo udowadniane oprocz tego, ze karty
S3 sa wolniejsze od duzo drozszych ET6000 wyzsza cena nie rekompensuje
rownie wysokiej wydajnosci..

> [...]
> kilku osob i jurandzik poczul sie chyba urazony, ze mu ktos zamek z piasku
> kalem przysypal... jesli chcesz zebym w ogole prowadzil z toba jakakolwiek
> dyskusje oczekuje konkretnych argumentow merytorycznych, na ktore chetnie
> odpowiem. gdybanie i ogolniki nie odpowiadaja mi i nie zamierzam wiecej w
> taki sposob dyskutowac. mam nadzieje, ze nie okazesz sie przedszkolakiem i
> nie odpiszesz na ten list, lecz zastanowisz sie choc mala chwilke. w wielu
> wypadkach nie masz racji, badz racja jest niejednoznacza. upierasz sie jednak
> przy swoim obrazajac innych. moze czas to skonczyc?

To tez powinienem pominac milczeniem ale ... Otoz jesli juz sie kogos
czepiasz to powiedz co ty zrobiles... Otoz po wejsci na kanal ustawiles od
razu topic "Grubi zawsze o jedzeniu i to ma byc smieszne ?" nie powiem juz
dop kogo sie ten topic odnosil... Dostales za to zasluzonego kopa i od
razu z morda... I sprobuj jeszcze raz napisac ze ktos wysyla na te listy
cos NIE NA TEMAT... ja tu IRC-a nie chcialem mieszac ale skoro JAsnie PAn
Doktorek sobie zyczyl...

> kilka przykladow:

> zastanawiam sie, do czego ty wlasciwie uzywasz komputera? bo jesli nie jest to
> klepanie textow, jesli nie sa to programy edukacyjne, graficzne (chociazby
> photoshop), nie bazy danych, arkuszowanie kalkulatorow to niewiele mi
> pozostaje. we wszystkich wspomnianych powyzej zastosowaniach opisane przeze
> mnie rozwiazanie pracuje przynajmniej dwukrotnie wydajniej, co jestem w
> stanie udowodnic podajac konkretne liczby, jesli kolega sobie tego zyczy.

To ja ci to zastanawianie ulatwie... 3D Studio, Winda 95 z Corelem 3.0
oraz Corelem XARA, Photo Magic, Word, Excel ( te dwa ostatnie sporadycznie
), Front PAge.. Najczesciej 3D Studio oraz oba Corele... Nadal uwazasz ze
ET4000 ( !!! - podkreslam ze w swoim liscie zaznaczylem ze chodzi o
porownanie S3 V+ z ET4000 !!! ) bedzie pracowal tu szybciej ?

> karta graficzna do gier? bez sensu... a w kazdym razie nie przede
> wszystkim. poza tym nie rozmawiamy chyba o sprzecie dla bogatego szczeniaka,
> ktoremu mamusia nie wie co ma kupic, a o maszynie do powaznej pracy, ktory
> przy okazji spelnia takze inne funkcje. jesli komputer na siebie w
> jakikolwiek sposob nie zarabia to jego zakup uwazam za niecelowy. mam na
> mysli rzecz jasna nie tylko zysk w postaci pieniedzy, ale zysk.

No wiec od razu zakladamy sobie ze Jurand jest bogatym szczeniakiem bo
lubi sobie pograc... no no dedukcja na poziomie herbatnika... Otoz
przyznaje sie zabijcie mnie LUBIE GIERCZYC ale glupi jestem no nie ?
Jak mozna komputera uzywac do gier chyba sie pojde truc albo co...

> nie interesuja mnie ceny i roznica, jesli jest to wybor miedzy 150 a 450zl.
> wybacz, ale mimo mojej skromnej pensji stac mnie na to, zwlaszcza ze wydane w
> ten sposob pieniadze wracaja dosc szybko (jak wspomnialem maszyna zarabia na
> siebie).

Tak, bardzo mnie interesuje jak szybko zwroci ci sie to 20% roznicy
wydajnosci grafiki ? I w jaki sposob sie to zwraca... Rozumiem - lepszy
mniej sie meczy wzrok = mniej wydajemy na okuliste... ale to ?

> podobnie stawiam sprawe moim klientom - pierwszym pytaniem jest
> zwykle "po co?". jesli klient jasno okresli potrzeby, znacznie latwiej jest
> wybrac najwlasciwsze rozwiazanie. nie widze sensu np. pakowania matroxa do
> komputera na ktorym bedzie dzialac ksiegowosc w trybie textowym, mija sie z
> celem takze budowanie karty do dtp na kosci Virge.

No i widzisz.. tu sobie ladnie odpowiedziales na wszystkie zarzuty
stawiane mi... Pomysl a moze zgadniesz o co chodzi... NIE MA SENSU
PAKOWANIA KLIENTOWI KARTY ZA 5 BANIEK jak moze miec karte za 2 i tak nie
zauwazy roznicy w szybkosci pracy... Koniec piesni....

> proponuje rozwiazania najlepsze, w dopuszczalnej i akceptowalnej granicy
> cenowej. nie interesuja mnie rozwiazania posrednie, ktore dla mnie moga
> zupelnie nie istniec. podobnym argumentem moglbym sie posluzyc udowadniajac
> wyzszosc tridenta 8800 z 256kb nad matroxem. dla ulatwienia dodam, ze trident
> jest tanszy...

PRzechodzisz w skrajnosci...

> jesli mamy powaznie rozmawiac, to niech cos z tych rozmow wynika konkretnego.
> wskazmy rozwiazania najszybsze, wskazmy tez rozwiazania najtansze. nie mozna
> jednak jednoznacznie wykazac, ktore z nich jest najlepsze, i bez wzgledu na
> to, co bys nie napisal zawsze bede w stanie znalezc sensowny kontrargument.

No to wlasnie usiluje wykazac ktora karta do czego jest najlepsza ale
biorac tez pod uwage cene bo to przede wszystkim interesuje zwyklego
uzytkownika ktorego po prostu NIE STAC czasem na inwestowanie w rozne
"nowinki" techniczne ktore nie zawsze sie sprawdzaja...

> napisalem juz to ze 3 razy. przeczytaj raz jeszcze i dopiero odpisuj. jesli
> mozna, chetnie obejrze Twoje prace 3D. naprawde interesuje sie tym.

Napisales ze w zastosowaniach 3D karty S3 sa lepsze... Podeslac ten list w
ktorym to bylo ? Prac nie dostaniesz...

      ^^^^^^^
      no to juz podkresle zeby nie bylo watpliwosci... Non stop piszesz
"ogolnie" i "w typowych zastosowaniach". A ja mowie ze te OGOLY i TYPOWE
ZASTOSOWANIA sa rozne dla roznych uzytkownikow... I kazdy wybierze TAKA
karte, ktora bedzie te "OGOLNE zastosowania" wykonywala najszybciej.

> pierwsza linijka mojej wypowiedzi, ktora nawet zacytowales. jestes
> niekonsekwentny: "sobie z CADami, do ktorych nadaja sie znakomicie" - to
> przyklad wlasnie, kiedy S3 sa lepsze od w32p! a ty mi podajesz ponizej ze to
> znow ogoly i piszesz o blizej niesprecyzowanych "wielu przypadkach". o czym
> my tu wlasciwie mowimy i czy nie klocisz sie przypadkiem dla samej klotni?

Moje przypadki sa bardzo sprecyzowane... Jak to udowodnic ? Otoz nie znam
wielu ludzi, ktorzy duzo pracuja we wszystkich rodzajach programow, od
grafiki 3D na arkuszach kalkulacyjnych oraz grach konczac. Najczesciej
jest tak, ze ktos kupuje komputer albo glownie do edycji tekstow, albo do
wykonywania zlozonych obliczen ( tu mozna podpiac tez grafike 3D ), albo
do prowadzenia firmy/magazynu/hurtowni... itp... Ludzie, ktorzy
maniakalnie zajmuja sie raytracingiem, robia bardzo zlozone arkusze oraz
skomplikowane bazy danych, w dodatku pisza ksiazki w edytorach
najczesciej maja z tego konkretne pieniadze i stac ich na kupno
konkretnych kart, wiec ta dyskusja ich raczej nie dotyczy prawda ?

> najtansze sa tridenty 512kB, ktore mozna nabyc za 50zl a moze nawet i nizej.
> dla burzujow jest np. GLZ (wiesz chociaz co to takiego?). Matrox, Lightspeed
> to urzadzniea dla wymagajacych klientow o przecietnych, niezbyt wysokich
> zarobkach. wazne jedynie, ze ci klienci musza MYSLEC.

Taaa... karta za 8 paczek dla klienta o przecietnych zarobkach... znaczy
sie w sama karte musi wywalic miesieczna pensje... A ty znowu przechodzisz
w skrajnosci bo brakuje ci argumentow...

> na zakonczenie, chcialbym przypomniec niezbyt kulturalna reakcje szanownego
> kolegi na jeden z moich listow, adresowanych do red. Wimmera - obrzuciles
> mnie w nim brukowymi okresleniami, i stwierdziles ze dyskutowac nie bedziesz.
> mam nadzieje, ze podtrzymujesz to co wtedy napisales (badz przynajmniej
> konsekwentny!), lub przyznaj sie do pomylki i przepros, jesli zamierzasz
> odpisac. a moze brak ci odwagi?

Wiesz mialem wlasnie taki zamiar zeby olewac twoje wypowiedzi ale skoro
juz tak bezposrednio po przyjacielsku do mnie sie odnosisz no to nie
sposob nie odpowiedziec na takim samym poziomie ...
Co do listu ktory wspominasz to mialem na mysli listy w ktorych bedziesz
obrzucal innych blotem pomijajac listy o czysto sprzetwych sprawach, bo do
takich sluzy lista a ty piszesz tu zeby sie wyzyc na innych... nie bede tu
przytaczal argumentow z listow na poparcie tej tezy kto wie o co chodzi to
i tak to zrozumie bez argumentow... A PECET jest podobno do spraw PECETOW
prawda panie KArpicki ? Czyz nie o to sie Pan kiedys plul tak bardzo na
tej liscie ?
NIe, przeprosin sie nie boje, ale nie bede przepraszal kogos kto sie uwaza
za Boga na tej liscie i mysli sobie ze moze najezdzac na kogokolwiek
nazywajac go gowniarzem... Ciekawe czy za takie cos moglbym Cie podac do
sadu...

Czy to jest wlasciwy poziom ?

                                        Jurand

( taki maly dopisek - teraz to sie dopiero zacznie... )