Re: Subiekt 4 wywala sie na Pentium?

Autor: Kazimierz Borowski (kborowsk_at_las.ibl.bialowieza.pl)
Data: Tue 19 Nov 1996 - 13:55:20 MET

Jerzy Chawraj <chawraj_at_archimedes.pol.lublin.pl> wrote:

> Nabylismy mianowicie legalna (uprzedzam szybkie odpowiedzi)
 systematycznie wywala, wracajac do DOS'a (uzywamy 6.22)

> a moze procesor szlifowany ? choc na moj gust to albo walnieta plyta, albo
> ramy.
> Przy okazji ostrzegam, testy pamieci prawdopodobnie zupelnie niczego nie
> wykryja.

> No wlasnie. w pentiumach sa tak jakby wieksze czestotliwosci. Moze ram jest
> walniety i ledwie wyrabia na 70ns a co dopiero mowic o 60ns wymaganych
> dla P133 ? (66Mhz razy 2)
>
> Nie wiem co poradzic. Proponuje przede wszystkim plyte ktora ma jakas
> marke ktorej nikt sie nie wstydzi, a nie plyta marki plyta z superchipsetem
> [...]

(cyt. ze skrotami)

Dodatkowa uwaga: kiedy skladalem (-no mi) komputer z P75 calkiem niedawno,
glownym problemem okazalo sie dobranie pary SIMMow. Poniewaz maszyna co i
rusz popelniala bledy na starcie, albo zawieszala dzialajace programy, i
to losowo z tendencja wzrostowa, zaczelismy wymieniac wszystko po kolei.
Ostatecznie okazalo sie, ze pomogla d r u g a wymiana SIMMow. Sadze, ze
tolerancja plyty pentiumowej wobec kostek pamieci zalezy od jakosci tejze
plyty (w moim przypadku byla to po prostu plyta plytowata), ale w kazdym
razie po zalozeniu kosci tego samego producenta, pochodzacych z tej samej
dostawy, i to jeszcze z tej samej serii, problemy sie skonczyly. Bylo to 2
X 8Mb. Przy okazji dowiedzialem sie, ze plyty pod Pentium stwarzaja tu
problemy zupelnie nieznane u plyt 486.

Liczne uklony - Merle

"Na pohybel skurwysynom" - napis runiczny na ostrzu miecza krasnoludzkiego.