Re: Subiekt 4 wywala sie na Pentium?

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Tue 19 Nov 1996 - 11:57:21 MET

Jerzy Chawraj <chawraj_at_archimedes.pol.lublin.pl> wrote:

>Problem jest taki, ze niestety program sie systematycznie
>wywala, wracajac do DOS'a (uzywamy 6.22) i mowi (laskawca), ze teraz
>moge juz wylaczyc komputer. Wczesniej sa jakies agonalne drgawki, pod
>tytulem blad blebleble i za chwile C:\. Poniewaz caly soft jest legalny
[...]
>Po tym przydlugim wstepie pytania:
>1. Gdzie lezy wina: DOS na Pentiumie 6.22, na DX-4 - 6.2 - podobno
>gryzie sie SUBIEKT z EMM386. Czy roznice pomiedzy EMM386 z 6.22 i 6.2
>moga byc na tyle istotne?
> [...]

Konfiguracja sprzetowa komputera najprawdopodobniej nie jest istotna.
Gdybys opisal dokladnie, na czym polegaja te 'agonalne drgawki'
i jaka to wersja Foxa, to bylbym w stanie odpowiedziec na pewno
- a tak mam tylko 99% pewnosci:

Wytnij w dlably EMM386 i zapomnij, ze takie cos istnieje.

Podejrzewam, ze te 'agonalne drgawki' o ktorych piszesz to albo
komunikaty o tym, ze program nie moze otworzyc dostatecznej liczby
zbiorow, albo tekst w rodzaju 'cannot load desired version of
FoxPro'
I jedno i drugie swiadczy o tym samym: program powinien pracowac
w FoxPro extended (co sugeruje wymaganie 386+/4MB), a w obecnosci
EMM386 uruchamia sie w trybie standard (lub w ogole nie rusza, jezeli
nie ma 'zwyklej' biblioteki runtime).
Mozesz tez probowac wymusic start w trybie extended przez podanie
przy wywolaniu programu parametru '+X'
Ale jezeli nie musisz - to znaczy nie uzywasz na tym samym komputerze
jakichs zwariowanych programow w Clipperze, ktore wymagaja 600 kB
pamieci podstawowej, to najlepiej usunac EMM386. Jezeli nie musi
na nim chodzic Windows, to mozesz rowniez wywalic HIMEM.SYS

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl
= Proszę w miarę możliwości o prywatną korespondencję
= z polskimi literami w kodzie ISO-8859-2