Re: Subiekt 4 wywala sie na Pentium?

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 19 Nov 1996 - 11:42:48 MET

Jerzy Chawraj <chawraj_at_archimedes.pol.lublin.pl> wrote:
>Czesc!
>
>Jak zwykle na tej liscie szukam kogos, kto moglby mi wytlumaczyc
>(najlepiej, gdyby byl to ktos z firmy Insert z Wroclawia) moje
>watpliwosci. Nabylismy mianowicie legalna (uprzedzam szybkie odpowiedzi)
>wersje 4.0 programu do obslugi hurtowni pt. Subiekt.
>Probowalem posadzic go na Intelowskim P-133, 16 MB RAM, 1.2 GB HDD,
>mainboard Intelowski HX,

chipset. a plyta marki plyta. A ram ? tez noname ?

>karta S3 Trio 764+ - a wiec nic chyba wielce
>osobliwego.

Jak nie ma chwastu na ekranie to bez znaczenia.

>Problem jest taki, ze niestety program sie systematycznie
>wywala, wracajac do DOS'a (uzywamy 6.22)

6.22 jest potomkiem 6.20, powstalym w wyniku .... dwoch przegranch procesow M$.

>i mowi (laskawca), ze teraz
>moge juz wylaczyc komputer.

a moze procesor szlifowany ? choc na moj gust to albo walnieta plyta, albo
ramy.
Przy okazji ostrzegam, testy pamieci prawdopodobnie zupelnie niczego nie
wykryja.

>widze powodu, zeby mialo sie tak dziac. Producent zapewnia, ze pociagnie
>na 386 SX 4 MB RAM, ale najlepiej DX i 8+. No i tu sie rodza moje
>zrodzily podejrzenia. Poniewaz RAM okay, proc niby tez, a badziewie
>dziala w trybie znakowym to pomyslalem sobie, ze przeinstaluje to na 486
>DX-4, tez 16 MB RAM, S3 Trio, itp. i co sie okazalo - chodzi jak burza -
>to znaczy nie tak szybko, of course, ale stabilnie, wszystkie numery,
>ktorymi powodowalem pady nie przeszly.

No wlasnie. w pentiumach sa tak jakby wieksze czestotliwosci. Moze ram jest
walniety i ledwie wyrabia na 70ns a co dopiero mowic o 60ns wymaganych
dla P133 ? (66Mhz razy 2)

>Po tym przydlugim wstepie pytania:
>1. Gdzie lezy wina: DOS na Pentiumie 6.22, na DX-4 - 6.2 - podobno
>gryzie sie SUBIEKT z EMM386. Czy roznice pomiedzy EMM386 z 6.22 i 6.2
>moga byc na tyle istotne?

Mozesz na tym postawic najstabilniejszy system na swiecie, i tak bedzie
sie sypal.

>2. Proc, komputer za mocny - bo juz mi takie mysli chodza po glowie? To
>badziewie zostalo napisane w FoxPro, slyszeliscie o jakis problemach
>tego typu?

po wymianie sprzetu na szybszy ? bzdura.

>3. Czy moze cos jeszcze innego?

Tak. Nieuczciwosc sprzedawcy. Komus pewnie nie chodzilo, to upychaja
kolejnemu klientowi. (to tylko podejrzenie, niestety nader czesto sluszne)

>I jeszcze jak moze wygladac sprawa ewentualnego odeslania/wymiany/zwrotu
>pieniedzy programu jesli wina lezy po jego stronie?

Jak chodzi na 486 to na pentiumie nie ma prawa nie chodzic.

>Dzieki z gory za wszelka pomoc
>
>Jurek

Nie wiem co poradzic. Proponuje przede wszystkim plyte ktora ma jakas
marke ktorej nikt sie nie wstydzi, a nie plyta marki plyta z superchipsetem
intela.