Re: STB vs VIEWTOP

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 17 Nov 1996 - 19:49:50 MET

> Diamond 3D 2000
> z chipem S3 Virge 325
> (kto zna lepszy?)

lubie takie odpowiedzi. napisalem to bez zlosliwosci. konkretna odpowiedz,
konkretny model, wiadomo o co chodzi. slowem - z sensem. niestety Zielu nie
byl w stanie udzielic rownie konkretnej odpowiedzi, bo choc wydawalo mu sie
ze to tylko zlosliwostki, wlasnie takiej oczekiwalem.

jesli chodzi o strone merytoryczna - nie podobaja mi sie jakos karty z S3
Virge 325. powod? stosunkowo wolna praca ogolnie w porownaniu z
konkurencyjnymi kartami i (przynajmniej dla moich zastosowan) wybitnie
znikoma przydatnosc akceleratora 3D. porownujac predkosc kart opartych o S3
Virge z innymi produktami opartymi o kosci S3, wypadaja one o 10-15%
wydajniej niz Trio 64V+. jesli potrzebowalbym silnej karty z 3D za w miare
sensowne pieniazki wybralbym raczej MGA Millenium z 4 czy nawet 8MB pamieci.
jesli zas moje potrzeby to grafika 2D, najlepszym obecnie wydaje mi sie zakup
jakiejs firmowej karty na ET6000 Tsenga. bardzo dobrze spisuja sie karty STB
serii Lightspeed 128 - sa naprawde szybkie, nie ma z nimi specjalnych
problemow, a ostatnio sa dosc tanie (ok. 450zl z VAT za karte z 2.25MB MBRAM).
nie bez znaczenia sa dla mnie wysokie czestotliwosci odswiezania, szybka a co
najwazniejsze stabilna praca i kompatybilnosc z ET4000 (co to daje nie musze
chyba wyjasniac). do S3 mam poza tym prywatne uprzedzenie - wielokrotnie sie
sparzylem na roznych produktach: starych kartach na 801 i 805, ktore sie bez
powodu wykladaly, kartach na Trio64 (sprobujcie odpalic taka karte pod OS/2),
i generalnie niezgodnosc z niczym sensownym, wolna praca w DOS. w typowych
aplikacjach pracuja wolniej od np. ET4000w32p, znacznie lepiej jednak radzac
sobie z CADami, do ktorych imho nadaja sie znakomicie. dzieki temu wlasnie w
porownaniu z w32p wintach pokazuje 2x lepsze wyniki, choc karta ogolnie jest
wolniejsza.

karpio

ps. ostatnio wpadla mi w lapki karta Hercules Dynamite 128 z 2.5MB MBRAM.
pomecze ja odrobinke i napisze co jest warta.