Re: STB vs VIEWTOP

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 19 Nov 1996 - 14:33:40 MET

On 17 Nov 1996, Andrzej Karpinski wrote:

> jesli chodzi o strone merytoryczna - nie podobaja mi sie jakos karty z S3
> Virge 325. powod? stosunkowo wolna praca ogolnie w porownaniu z

I dlatego za wszelka cenne bedziesz udowadnial ze te karty sa do niczego
bo po prostu ci sie ine podobaja...

> konkurencyjnymi kartami i (przynajmniej dla moich zastosowan) wybitnie
> znikoma przydatnosc akceleratora 3D.

No nie wiem czy taka znikoma ... Dla graczy jest to wrecz wymarzoy
dodatek, bo wszystko teraz idzie w technike 3D, a programy do obrobki 3D
tez przyspiesza ( jak beda drivery ), bo nie maja innego wyjscia ...

> porownujac predkosc kart opartych o S3
> Virge z innymi produktami opartymi o kosci S3, wypadaja one o 10-15%
> wydajniej niz Trio 64V+.

w grafice 2D tak...

> jesli potrzebowalbym silnej karty z 3D za w miare
> sensowne pieniazki wybralbym raczej MGA Millenium z 4 czy nawet 8MB pamieci.

A jesli kogos po prostu nie stac na wywalenie 8 baniek w karte grafiki ?
To czy nie lepiej kupic te 4 MB S3 Virge za 350 zl ?

> jesli zas moje potrzeby to grafika 2D, najlepszym obecnie wydaje mi sie zakup
> jakiejs firmowej karty na ET6000 Tsenga. bardzo dobrze spisuja sie karty STB
> serii Lightspeed 128 - sa naprawde szybkie, nie ma z nimi specjalnych
> problemow, a ostatnio sa dosc tanie (ok. 450zl z VAT za karte z 2.25MB MBRAM).

No tutaj wyrazenie DOSC TANIE to raczej no nie pasuje bo S3 2 MB V+
mozna dostac za 150 zl... DOSC TANIO to bylby ten Lightspeed za 300 zl...

> nie bez znaczenia sa dla mnie wysokie czestotliwosci odswiezania, szybka a co
> najwazniejsze stabilna praca i kompatybilnosc z ET4000 (co to daje nie musze
> chyba wyjasniac). do S3 mam poza tym prywatne uprzedzenie - wielokrotnie sie
> sparzylem na roznych produktach: starych kartach na 801 i 805, ktore sie bez
> powodu wykladaly, kartach na Trio64 (sprobujcie odpalic taka karte pod OS/2),

A jakos kolega pracuje na takiej karcie od roku i nic mu sie nie sypie
pod OS/2.. cud ? I nie slyszalem zeby narzekal na cokolwiek...

> i generalnie niezgodnosc z niczym sensownym, wolna praca w DOS. w typowych
> aplikacjach pracuja wolniej od np. ET4000w32p,

tyle ze te "typowe" aplikacje sa dla roznych uzytkownikow rozne.. Ja np.
pracuje duzo pod programami 3D i co tez ET4000 bylby lepszy ?

> znacznie lepiej jednak radzac
> sobie z CADami, do ktorych imho nadaja sie znakomicie. dzieki temu wlasnie w
> porownaniu z w32p wintach pokazuje 2x lepsze wyniki, choc karta ogolnie jest
> wolniejsza.

Znowu ogoly... nie kazdy tobi to co ty na komputerze i w wielu
przypadkach s3 bedzie WYRAZNIE szybsza od ET4000 ...

Poza tym ja oprocz mozliwosci biore pod uwage rowniez cene... Aktualnie
najtansza jest S3 v+ 2 MB z bardzo dobrymi mozliwosciami jak za te cene...
LightSpeed 128 mozna sobie kupic jezeli MA SIE NA tO PIENIADZE, chociaz
wolalbym np. dodatkowe 16 MB do kompa ew wladowac te 3 banki w lepszy
monitor. Dla burzujow Matrox Millenium - kopie... :)

                                        Jurand