Re: Monitory 15"

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 17 Nov 1996 - 19:26:18 MET

> Ja mam zastrzezenia do obrazu - jak bedziesz mial dobra karte
> i sprobujesz 'wycisnac' z SONY maksymalne czestotliwosci odswiezania,
> to przekonasz sie ze obraz przestaje byc taki ostry jak byl przy nizszych
> czestotliwosciach. Przyczyna: niskie czestotliwosci graniczne wzmacniacza
> wizji i 'chinszczyzna' na plycie z elektronika.

tu sie nie zgodze. przy 75MHz w 1024x768 obraz jest naprawde zyleta. widac
poszczegolne pixele! w porownaniu z CTX nie ma porownania, ze o Daewoo nie
wspomne. widac, ze to zupelnie inna klasa monitorow. za to co zauwazylem -
duza czesc kart graficznych przy takich czestotliwosciach generuje nieco
rozmazany obraz (zakladajac ze w ogole potrafi taki obraz wygenerowac).
przykladem moze byc opisany tu viewtop - po wymianie karty na stb lightspeed,
mimo teoretycznie tych samych elementow jakosc obrazu znaczaco wzrasta.
podoba mi sie bardzo sposob, w jaki monitor reaguje np. jak sie poda 120Hz
przy takich rozdzielczosciach: zamiast sie wylaczac (jak wiekszosc
cyfrowych), czy zerwac synchronizacje wyswietla na ekranie ladny komunikat,
ze sygnal wejsciowy przekroczyl dopuszcalny zakres czestotliwosci. niby nic,
a.. fajne - wiadomo co sie dzieje. nie widzialem nokii, ktora zachwala
Piotrek, ale SONY 15 SX to chyba najlepszy monitorek jaki widzialem. nawet
NEC z kineskopem CromaClear nie daje tak dobrego obrazu, mimo ze pasmo mial
szersze, wiecej regulacji i tez plamke .25

karpio