Re: Monitory 15"

Autor: Piotr (piotrk_at_ibbrain.ibb.waw.pl)
Data: Tue 19 Nov 1996 - 18:04:45 MET

Wojciech Czyzycki wrote:

> Mam pytanie: O ile wiem rozdzielczosc i czestotliwosci odchlania sa ze
> soba powoazane. Jezeli monitor ma napisane Vf do 100Hz i Hf 30-64 kHz to
> nie powinno sie przekraczac zadnej z tych wartosci ?
> Ustawilem np.: 1024x768 85 Hz i Hf bylo 68.5 kHz (w instrokcji do 64
> kHz), czy takie ustawienie moze spowodowac uszkodzenie monnitora ?

 Wydaje mi sie, ze na zadnym monitorze nie mozesz przekroczyc wartosci
granicznych (u ciebie 100Hz i 64kHz). Po prostu monitor robi sie czarny
lub dzieja sie straszne rzeczy na ekranie. Przekraczajac te wartosci
chyba mozna popsuc niektore monitory (ale jak wyzej, zwykle i tak po
przekroczeniu, obraz traci synhronizaqcje i nic nie widac).
 Jak chcesz to mozesz miec na przyklad 80Hz przy 60kHz jesli ustawisz
tryb interlaced. Monitor wtedy z szybkoscia 80Hz odtwarza CO DRUGA
LINIE na ekranie, wiec tak naprawde masz 40Hz odswierzania calego
ekranu. Zaleta interlaced to brak migotania (stosuje sie to jesli na
przyklad wartosc graniczna w kHz nie pozwala pozbyc sie migotania,bo
jest zbyt niska) wada to niewyrazny i "ruszajacy" sie obraz.

> Z powazaniem Wojciech Czyzycki
>
> Wlasnie siedze przy CTX 15". Przy rozdzielczosci wiekszej od 800x600
> obraz jest lekko rozmazany.

 To juz chyba zalezy od jakosci monitora. Monitory lepszej klasy daja
obraz ostry jak zyleta do najwyzszej mozliwej rozdzielczosci w innych
masz tak jak w twoim monitorze.

Piotr