Re: win95

Autor: Marek Ciesielski (marekc_at_lodz.pdi.net)
Data: Sun 17 Nov 1996 - 16:48:06 MET

Dnia Sun, 17 Nov 1996 11:05:24 GMT, tomaszek_at_mcs.com (Tomasz Jastrzebski)
napisal(a):

[...]
> [...]
>
>Ja np. robie to tak:
>1. W pliku msdos.sys BootGUI=0
>2. Modyfikuje config.sys dodajac [menuitem] i td.
>3. Win95 staruje z autoexec.bat (if %CONFIG%=win95 itd.)
>
>Uwazam to za instalacje "klarowna". Nie ma przeszkod by uzywac
>jednoczesnie (oczywiscie nie doslownie :) Win3.11 i NT.
>Naturalnie NT wymaga nieco innych zabiegow - modyfikacji boot.ini.
>
>Cos jeszcze. Jest mozliwosc uruchamiania na zmiane DOS-a (powiedzmy)
>6.22 i 7.00(Win95). Ale po co? W >90% przypadkow wszystko chodzi OK
>(rowniez Win3.11) pod DOS-em 7.00. Ma on ponadto pare rozszerzen

Pytanie pierwotne brzmialo:
   Mam pytanie:
   Czy instalowal ktos win95 jako dodatkowy program na pc ?
   Bez podzialu dysku na partycje,majac standartowo DOS i Win 3.1.
   Czy jest to mozliwe ?

Wiec odpowiedzialem, ze STANDARDOWO nie.
Oznacza to, ze instalujac WIN95 standardowo chce podmienic stare pliki
Windowsow i zapisac nowe pliki DOS'a.
Takim "dodatkowym" programem, w klasycznym pojeciu, jest wlasnie WIN3.11 -
Win95 juz bardziej miesza w czasie instalacji.
Ponadto starsze programy DOS'owe, w czasie pracy "w czystym DOS'IE ver. WIN95"
wywalaja blad ochrony dlugich nazw i biada temu, kto sprobuje wylaczyc recznie
ta ochrone.

Pojecie "klarowne" oznacza dla mnie mozliwosc dawana przez system, wyboru
sposobu zainstalowania. Juz OS/2 ma wieksze mozliwosci elastycznej
instalacji...

Jezeli chodzi o "nadrzedny" to chyba oczywiste, ze istalujac WIN95 godzimy sie
na dogodnosci i niedogodnosci (tych zdaje sie byc wiecej) systemu, ktory jest
pierwszym (zapisuje swoje pliki systemowe) na dysku "C"...

> TOMASZ JASTRZEBSKI

                        Marek Ciesielski

   \ | ___|
  |\/ | | marekc_at_lodz.pdi.net