Re: Ethernet a gniazdka elektryczne.

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 15 Nov 1996 - 16:52:41 MET

RoMan Mandziejewicz <roman_at_silesia.pik-net.pl> wrote:
: Gabriel Drabik wrote:
: > Napiecie moze miec maksymalnie kilka woltow mierzonych zwyklym miernikiem

: Jakikolwiek potencjał miedzy obudowami komputerow dyskwalifikuje
: zasilanie, jesli te komputery pracuja w sieci.

Przesadzasz. Poza tym, "Jakikolwiek" potencjal to tam niestety jest
zawsze, za wyjatkiem momentow przejscia prze zero.

: > Na ogol napiecie pomiedzy obudowa komputera a ekranem kabla nie przeszkadza
: > karta sieciowym.

: Karty nie uszkodzi, ale _jakosc_ transmisji raptownie sie pogarsza, do
: zerwania polaczenia z serwerem wlacznie.

Nie wiem o jakim napieciu myslisz. Z wlasnego doswiadczenia - 220V [jakis
elektryk kryminalista w ten sposob przelaczyl bolec w gniazdku] na ekranie
kabla nie ma zadnego wplywy na jakosc transmisji. No chyba ze uwzglednimy
pogorszenie pracy w wyniku smierci administratora.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |