Re: Drukarka HP LaserJet 5L

Autor: RoMan Mandziejewicz (roman_at_silesia.pik-net.pl)
Data: Sun 10 Nov 1996 - 02:23:19 MET

Tomasz Pytlik wrote:

> Czy ktos ma pojecie gdzie znalezc komendy do tej drukarki. Zwlaszcza chodzi

Nie ma w dokumentacji? ATSD to HP5L posługuje się klasycznym PCL5

> o polskie litery. Musze ich uzywac w raportach FoxPro 2.0 w roznych

2.0? Litości - przenieś się na 2.6a - jest o wiele stabilniejsza i ma
wsparcie dla znaków narodowych (dla polskich: CP620 - Mazovia, CP852 -
Latin2, CP1250 - WindowsCEE/PL i CP10029 - Mac) - bardzo łatwo
uniezależnisz stronę kodową drukarki od strony kodowej ekranu i
klawiatury, czy baz danych - np. możesz mieć bazy danych w Mazovii,
ekran i klawiaturę w CP852 a drukarkę CP1250... Przy raportach trzeba
się trochę pomęczyć (jedyne miejsce gdzie trzeba robić konwersję w
kazdym polu osobno, przy pomocy funkcji CPCONVERT()), ale reszta chodzi
w sposób zupełnie 'przeźroczysty' - robi to w locie.

> wielkosciach a przestawianie standardowymi (z HP III) kodami wylaczaja mi polskie znaki.

HP LJ III nie miała jeszcze fontów w odmianie Latin2... Musisz nie tyle
znaleźć komendy do 5L, co tablicę z symbolami fontów i używając
dokumentacji z HP LJ III, dodać tylko przełączenie na CP852.
Dla utrudnienia: nie mam tej tablicy :-(

RoMan.