Re: FDD & czary

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 13 Nov 1996 - 18:54:34 MET

> Wkladam dysk do stacji, daje altF1, 'A' i wszystko ladnie pieknie
> -pokazuje mi co na tym dysku jest. Wyciagam dysk, daje ctrlR, ew. altF1
> i stacja pokazuje mi to co przed chwila, czyli zawartosc dysku -a ja
> dysk trzymam w rece..
> Czytam jakis dysk z flopa, wyciagam go, wkladam nastepny. Daje ctrlR ew.
> altF1 i stacja pokazuje mi zawartosc poprzedniego dysku.

moim zdaniem mozliwe przyczyny:

1. zainstalowany program APPEND, cos a'la rozszerzenie PATH. ze starszymy
wersjami i starszymi nortonami byly wlasnie takie jaja
    rozwiazanie:
        wykasowac APPEND

2. uwalona fotodioda we flopie, dzieki ktorej flop stwierdza, ze wlasnie ktos
zmienil dyskietke.
    rozwiazanie:
        a)wyczyscic (czasem pomaga)
        b)wymienic
        c)wymienic flopa
        d)tymczasowo mozna powiedziec dosowi, ze ten flop nie wie, ze
        dyskietka wlasnie zostala zmieniona (see HELP DRIVPARM)

3. uwalona tasiemka od flopa, badz wygiety pin (dokladnie po drugiej stronie
tasmy niz jedynka).
    rozwiazanie:
        a)zmienic tasme
        b)wyprostowac pinki

4. uwalony kontroler flopa
    rozwiazanie:
        wymienic kontroler flopa

5. (malo prawdopodobne) zly typ flopa w setupie
    rozwiazanie:
        poprawic :)

mam nadzieje, ze choc troche pomoglem. tak na szybko tyle mi przychodzi do
glowy powodow, ktore powoduja wlasnie takie objawy.

karpio