Re: BBS

Autor: Martin (martin_at_inet.com.pl)
Data: Sat 09 Nov 1996 - 09:36:28 MET

Przemysław Frasunek <venglin_at_platon.umcs.lublin.pl> napisał

> Mam ostatnio problem z BBSem. Czasami (zupelnie przypadkowo) sie zdarza,
ze
> zaraz po polaczeniu modem zrywa, pokazujac radsny komunikat NO CARIERR.
[...]

Masz racje, wina lezy po stronie monopolisty. Dowiedzialem sie tego na
wlasnym przykladzie. W domu mam telefon podlaczony do centrali analogowej,
jak sie chcialem polaczyc z czyms pracujacym na centrali cyfrowej, to albo
wywalalo mnie po paru chwilach, albo utrzymywalo polaczenie systematycznie
zwalniajac predkosc transmisji. Bogu dzieki, ze moj provider dysponuje
wejsciami na centrale obydwu typow, wiec problemu nie mam z dostepem do
internetu. Kiedys spytalem znajomego dlaczego tak sie dzieje, wyjasnil mi,
ze przyczyna jest dzialania przetwornikow analogowo-cyfrowych,
sprzezajacych te centrale. Dla rozmow jest to wystarczajace, ale dla
modemow najwyrazniej nie.

Martin