Re: EDO vs FPM - wyniki testu

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Fri 08 Nov 1996 - 12:10:15 MET

Krzysztof Halasa napisal (-a) :

> Praktyka pokazuje, ze takie rzeczy zdarzaja sie bardzo rzadko. Ale czasem
> sie zdarzaja, i juz widzialem wiele serwerow zhaltowanych komunikatem
> "NMI - parity error". Szczerze mowiac wolalbym, by takie przypadki konczyly
> sie poprawieniem tego bledu przez ECC, a jednak ryzykowanie zmiany jednego
> bitu (bez kontroli parzystosci) wydaje mi sie sprawa gorsza od pogorszenia
> wydajnosci systemu o kilka %. Co by np. bylo, gdyby ta zmiana bitu spowodowala
> np. dopisanie do przelewu sumy np. 10^20 zl? Oczywiscie, pewnie zostaloby to
> zauwazone, prawdopodobienstwo itd...

Rozumiem, ze masz na mysli "serwer" a nie serwer bo kto normalny i choc
troche myslacy robi serwery na pamieciach 32-bitowych lub EDO?

> Tzn. nie pozwala na kontrole czy na wystapienie przeklamania?
Na kontrole oczywiscie.
> Bo jesli na
> kontrole to jest to troche dziwne - przeciez ta kontrola to zwykla parzystosc
> lub ew. ECC, mozna to zrobic na dowolnych danych.
> Moze te pamieci dzialaja tak jak np. pamieci statyczne?
Jesli chcialbyc sparawdzac parzystosc na EDO to nie byloby to juz EDO (mam
nadzieje ze wiesz i rozumiesz jak dziala EDO) a jesli chodzi o SDRAM to nie
wiem jak mozna sprawdzic parzystosc pamieci ktora pracuje w trybie
synchronicznym.
Pamieci z parzystoscia i ECC sa przydatne tam gdzie na pierwszym miejscu
jest bezpieczenstwo danych a potem predkosc. W EDO i SDRAM postawiono na to
drugie.

Piotrek