RE: ???? / pamiec konwencjonalna

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 06 Nov 1996 - 22:13:51 MET

On Tue, 5 Nov 1996 22:59:48 +0100, Jaroslaw Tabor wrote:

>On Tue, 5 Nov 1996 00:52:04 +0100, Gregorio Kus wrote:
>
>DOS nie powstal w firmie M$. DOS byl opracowywany przez jakiegos
>genialnego informatyka na zlecenie IBM, ale jak to z geniuszami
>pod koniec pracy facetowi sie znudzilo (alkohol?) i IBM na gwalt
>poszukiwal kogos kto by to dokonczyl. Wtedy trafili na paru facetow
>ktorzy pod nazwa M$ zgodzili sie to dokonczyc,

nie wiem gdzies ty slyszal ta historie.
ja z kilku roznych zrodel wiem, ze IBM nie mial zadnego systemu
dla PC ani nikogo kto nad nim pracowal. Negocjowal z poczatku
z Digital Reasearch, a gdy to nie wyszlo - z innymi, wsrod
ktorych z M$. Bill Gates przejal pileczke w locie, mimo ze tez
niczym nie dysponowal i dopiero majac juz zaawansowane negocjacje
z IBM - kupil sources Quick and Dirty Operating System od pewnego
elektronika (nawet nie programisty, co zreszta bylo widac)
ktory go zrobil wylacznie dla siebie i do celow eksperymentalnych.

>Zreszta, w pierwszych wersjach DOS'u bylo sporo
>tzw. nieudokumnetowanych funkcji, tzn funkcji o ktorych M$
>nie wiedzial do czego sluza
>i na wszelki wypadek ich nie wyrzucil.

nieudokumentowane funkcje to inna historia, ktora wcale nie wystapila
z racji niewiedzy M$ lecz wprost przeciwnie - byla i JEST (w postaci
undocumented APIs w windoze) fragmentem (nieuczciwej) polityki
komercjalnej M$.

Grego

Gregorio Kus    Grego_at_RMnet.it                Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy     http://www.RMnet.it/~grego    Grego_at_FreeNet.hut.fi