Re: Caviar 31600 mi siada... Pomocy!

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Mon 04 Nov 1996 - 19:14:10 MET

At 12:05 96-11-04 +0100, you wrote:
>Sytuacja wyglada tak : HD jw. podzielony na 4 partycje (wiadomo,
>chcialem male klastry), 3 pierwsze po ok 400MB, ostatnia prawie 300MB,
>na dysku W95. Kupiony w maju tego roku.
>Zaczely sie robic bad sectory, co poznawalem po ciekawym efekcie :

Wez stara wersje programu SpeeDisk najlepiej 4.50 albo 4.51
Ta wersja dosc dobrze wykrywala problemy na niepewnych nosnikach MFM
Robila to skuteczniej od programow typu scandisk czy stare disktool z NU
Na dyskach MFM problemy tego typu byly (ja przynajmniej trafilem
na taki problem) jesli deklarowana w setupie geometria - liczba glowic -
nie pasowala do fizycznej geometrii.
Sprawdz programem np. IDEINFO co ci deklaruje BIOS z twardziela
i sprawdz czy tak samo masz zapisane w SETUPIE plyty glownej.

>Problem moj polega na tym, jak zaznaczyc te sektory jako bad (a
>najlepiej jak zrobic tak duzo tych badow zeby sprzedawca przyjal
>reklamacje).

  BADy bardzo latwo sie zaznacza po prostu w FAT jakimkolwiek
  DiskEditorem. Ale oczywiscie sprzedawca moze kazac przeformatowac
  dysk i nie stwierdzi BADow. Cala nadzieja, ze uzyje programu, ktory
  przyjmuje, ze BADy zaznaczone sa rzeczywiscie BAD i ich nie
  przywraca do uzytku :-)

> Pozdrowienia
> Piotr Łuczak
> luczakp_at_dora.doskomp.lodz.pl