Re: Strona ogonkowa problem

Autor: Piotr Piatkowski (kompas_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 28 Oct 1996 - 21:30:48 MET

Grzegorz Bodaszewski <warta_olsztyn_at_telbank.pl> wrote:
: kompas_at_galaxy.uci.agh.edu.pl (Piotr Piatkowski) wrote:

: >Wszystkie strony z PSO mają podane w nagłówku, że są w ISO-8859-2,
: >więc Twoja przeglądarka (jak najbardziej prawidłowo) przestawia się
: >na ten standard.

: Piotrze, to moze byc coś innego - Michał napisał, że widzi polskie
: litery niepoprawnie !

Widzi niepoprawnie, bo ustawia kodowanie CP1250, serwer daje
faktycznie CP1250, ale w nagłówku jest dalej napisane że to
ISO-8859-2. W związku z tym przeglądarka myśli że dostaje ISO i
dokonuje przekodowywania. Ponieważ tekst już jest w CP1250, więc
każda jego modyfikacja powoduje błędy[1].

: Może to coś z ustawieniami 'cookies', a konkretnie zapamiętywaniem
: ich przez przeglądarkę ? Miałem coś podobnego na PSO - pierwszy raz
: wszedłem tam przy użyciu Netscape 2.0 (lub wczesnej bety 3.0 - nie
: pamiętam dokładnie) pod Win 3.1 i użyłem 'cookies', a potem po upgrade
: do następnej bety 3.0 nie mogłem za nic zobaczyć prawidłowych
: ogonków. Pomogło dopiero wyrzucenie pliku c:\netscape\cookies.txt -
: zresztą podpowiedziałeś mi to Ty albo Jarek.

Odkąd uruchomiliśmy mirrory PSO, mechanizm cookies jest wyłączony
- więc to raczej odpada, chyba że to się zdażyło kilka tygodni temu.

------
[1] Wcale to nie jest sprzeczne z tym co ludzie piszą, że można
    dokonać takiej konwersji że bez względu czy tekst źródłowy jest w
    CP czy w ISO, to na wyjściu dostaniemy ISO (albo CP). Owszem,
    można tak zrobić, ale tylko jeżeli nie ruszamy znaków innych niż
    polskie. Dobra przeglądarka konwertuje wszystkie znaki, a wtedy
    potraktowanie tekstu w CP jako tekstu w ISO musi spowodować
    pojawienie się błędów (ufff, ale zagmatwane, mam nadzieję że
    rozumiecie co mam na myśli :-) )

--
Piotr Piątkowski, Uczelniane Centrum Informatyki, AGH Krakow, POLAND