Re: Gdzie kupic dobry computer?

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 28 Oct 1996 - 19:06:26 MET

lubie tego typu stwierdzenia. co prawda sam czasem robie za duze skroty, bo
mi sie nie chce po 100x tlumaczyc, ale ponizsze wypowiedzi sa nieco zabawne.

> Soyo co najmniej rownie dobre (chociaz ja akurat mam Gigabyte). Tylko
> po co polecac ten przestarzaly VH???

"- a wie pan panie wladku, jo slyszol, ze ten nowy satelita jest najlepszy.
- alez co pan opowiada. ja slyszol, ze lata nizej i jakies wibracyje
nieczyste sie z niego wydobywaja
- wibracyje? a... no to co innego..."

pozostaje pytanie, co to takiego jest "przestarzaly VH"...

> Dokladnie...

optimus twierdzi, ze zewnetrzny cache nic nie daje, bo i faktycznie zwykly
smiertelnik roznicy nie zobaczy. podobnie np. roznica miedzy asynch i
pipeline. co nie zmienia postaci rzeczy, ze EDO sa o prawie 1/3 szybsze tylko
dlatego ze sa wlasnie EDO... wybor pozostawiam wam - czy warto dolozyc 5zl na
simmie i miec 30% wydajniejsze pamieci, czy warto sie pakowac w przestarzale
technologie podbudowujac swe dobre samopoczucie dziwacznymi stwierdzeniami
"przeciez to nic nie daje". jaby nic nie dawalo, to niktby tego nie kupowal.
a jesli nie widac roznicy - coz... optimus wita was!

> Wybor jest oczywisty: Seagate lub Quantuma... Caviary padaja - chyba,
> ze kupisz od jednego takiego, co glosi na tej liscie, ze sprzedaje
> setki i mu nie padaja...

wybor mniej lub bardziej oczywisty. z tego co piszecie wynika tyle, ze
conajmniej mocno niejasny. caviary padaja - nie padaja, najszybsze -
najwolniejsze... moze szanowni panstwo podaliby jakies wyniki testow jesli
chodzi o predkosc, aby faktycznie porownac, oraz statystyke z firm jesli
chodzi o ilosc zwrotow dyskow roznego typu jesli mamy rozmawiac o
awaryjnosci. w przeciwnym wypadku narazacie sie na smiech szalenczy nie tylko
z mojej strony...

> To juz lepiej markowy 8x, np. Toshiba lub TEAC.

hm... a czy IMES to np. dobra marka? tez markowy... a dlaczego TEAC jest
lepszy od np. SONY? i o jaki model TEAC i Toshiba konkretnie chodzi?

> Zgadza sie... Ale 33.6 mozesz sobie darowac - lepiej kupic dobre 28.8.

"faktycznie. lepiej kupic porzadny, amerykanski zoom 28k8 z siedmioletnia
gwarancja niz taki beznadziejny us robotics 33k6. us robotics? kto w ogole
slyszal o takim modemie... jakis chlam totalny. JA WIEM LEPIEJ!"

> Rowniez polecam...

"najlepsza karta to dupavista firmy markofuksus, podobnie jak najlepszym
samochodem jest Mercedes, bo ma czerwona wskazowke predkosciomierza"

> Byle nie Daewoo... CTX - ok! Akurat bawie sie Philipsem 14". Obraz
> ostrzejszy od Daewoo 15".

dowolny monitor ma obraz ostrzejszy niz 15" Daewoo...

> Byle jaki kompatybilny z SB (taki za 100-150zl) + porzadny wavetable.
> Lub Gravisa...

wlasnie... kompatybilny. proponuje sprobowac, czy te wszystkie super-
kompatybilne karty uda sie wam bez problemow uruchomic pod nt...

nieco znudzony i nieco zlosliwy
karpio