Re: C64

Autor: Radoslaw Poplawski (radekp_at_geocities.com)
Data: Mon 28 Oct 1996 - 19:57:15 MET

macias_at_phys.uni.torun.pl (Maciej Pilichowski) napisal(a):

>Radoslaw Poplawski (radekp_at_geocities.com) wrote:

>Hej,

>: > Moze sie myle, ale na moj gust sie nie da. C64 to inny system /nie MFM,
>: >tylko CGS czy jakos tak/ i zmienna predkosc obrotowa /jak w Macu/. Wiec
>: >watpie, czy kontroler Ci pojdzie na cos takiego. Chyba, ze podepniesz
>: >oryginal od C64...
>:
>: GCR (chyba) - zreszta Amiga zapisywala tak.

>Ok, chyba nikt nie pamieta dokladnie nazwy /mi sie wydaje, ze pierwsze bylo
>"C" ;-). Ok, ale Amiga tak nie zapisywala.

A faktycznie nie. Wlasnie misie przypomnialo, ze z powodu
niestosowania tego tricku ostatnie sektory dyskietek zapisywanych
przez Amige czesto sie "wysypywaly".

>A Amiga to juz MFM /w koncu zapisywala dyski peceta/, tyle ze kontroler
>pozwalal zapisywac wiecej sciezek lub sektorow na sciezce /tez nie pamietam/
>co dawalo te 880KB.

A wlasnie, ze nie calkiem. Dyski peceta zapisywala, ale jej wlasny
standard byl zupelnie inny (wlasnie ten GCR). W skrocie polegalo to na
tym, ze cztery bity kodowala wlasnym kodem pieciobitowym w taki
sposob, ze nigdy nie bylo dwoch zer czy jedynek obok siebie. I to
pozwalalo bardziej upakowac dane na dysku. Nie pamietam dokladnie jak
to bylo, ale idea byla wlasnie taka.

Radoslaw Poplawski (radekp_at_geocities.com)
WWW: http://www.geocities.com/MotorCity/3416
- Dzialam, wiec jestem... -
- Nie dzialam, wiec mnie nie ma? (TPSA) -