Re: Strona ogonkowa problem

Autor: Piotr Piatkowski (kompas_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 28 Oct 1996 - 13:46:45 MET

In article <32714247.5241589_at_news.nask.pl>,
michal <michotaz_at_cadvision.com> wrote:

>Wchodzę na Polską stronę ogonkową
>oglądam w ISO-8859-2 wszystko jest w porządku
>klikam na konwertuj do CP1250 usiłuje przestawić
>"page layouts" na CP1250 niestety nie mogę cały czas
>wraca do ISO-8859-2 tekst widzę nie poprawnie.
>Poszedłem do innych polskich www wszystko pracuje
>prawidłowo mogę dowolnie zmieniać "page layouts"
>po między ISO-8859-2 i CP1250. Czy ktoś może mi
>powiedzieć gdzie tkwi problem?

Problem w tym że używasz dobrej przeglądarki :-)

Wszystkie strony z PSO mają podane w nagłówku, że są w ISO-8859-2,
więc Twoja przeglądarka (jak najbardziej prawidłowo) przestawia się
na ten standard.

Kodowanie na inne standardy jest tylko dla "ułomnych" programów,
które nie potrafią obsłużyć standardu podawanego w nagłówku. Jeżeli
zatem Twój program potrafi rozpoznać że strona jest w ISO-8859-2, to
nie uda Ci się go przekonać że jest to co innego - w takiej sytuacji
włączanie konwersji nie ma sensu (i niepotrzebnie obciąża nasz
serwer).

--
Piotr Piątkowski, Uczelniane Centrum Informatyki, AGH Krakow, POLAND