Re: Formatowanie dysku!

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Mon 28 Oct 1996 - 12:39:28 MET

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) writes:

> wicie, rozumicie... mem dysk 2.6 i plany aby kupic drugi, jeszcze wiekszy.
> perspektywa posiadania 20tu partycji nieduzej pojemnosci mnie przeraza... na
> kompletnie wypchanej partycji 2gb strata wynosi nieco ponad 200mb. wybaczcie,
> ale wygoda posiadania tak duzego, ciaglego obszaru jest dla mnie znacznie
> wazniejsza niz te 200mb, ktore w dodatku ciagle tanieja, a na dysku tej
> pojemnosci nie maja wiekszego znaczenia.

Hmm... Zdaje sie, ze te 200MB to jednak moze byc dolny limit strat
spowodowanych przez DOSa i jego FAT. W jaki sposob zalozylbys 70 tys
plikow na takim dysku (niestety takie rzeczy sie zdarzaja)?

Twoje 200MB straty oznacza, ze masz ok. (cluster=64KB) 6 tysiecy plikow,
ze srednia wielkoscia (przyjmujac ze dysk zapelniony jest w 100%)
ok. 400KB. Niektorzy niestety potrzebuja na takim dysku umiescic wiecej
krotszych plikow, w szczegolnosci jesli taki dysk ma byc dyskiem serwera
plikow (np. pod WinNT).

Podobno istnieje jakis news-server pod NT... Czy myslisz ze bylby on
w stanie pracowac na takim dysku (dla informacji - dzienny feed to XXX
tys. artykulow).

I co wtedy?

--
Krzysztof Halasa