Re: Zmodem - protokol - kilka pytan dla odwaznych :-)

Autor: RoMan Mandziejewicz (roman_at_silesia.pik-net.pl)
Data: Tue 22 Oct 1996 - 12:48:42 MET DST

wojtek wolanski wrote:

[...]

> Pod Dos'em
> Chyba sie jednak przestawie na Xmodem1K bo jest w zupelnosci wystarczajacy
> dla moich potrzeb, jest free i mam jakies przykladowe zrodla.

Xmodem ma co najmniej dwukrotnie gorszą wydajność od Zmodemu. Poza tym -
są również zewnętrzne Zmodemu free (IceZmodem ?) - poszukaj jakims
Lycosem czy inną Altavistą haseł Zmodem i freeware...
Co do źródeł - też są dostępne źródła Zmodemu i też free.

> To nie bedzie taki zwykly BBS.
> Chodzi o to aby dwa lub wiecej programow do obslugi firma kontaktowalo sie
> np. noca i przekazywalo dane. To musi byc mocno powiazane z tym programem.
> Miedzy innymi dlatego, ze niektorzy uzytkownicy chcieliby zostawic komputer
> na noc aby ich kontrahenci skladali zamowienia.

Nadal nie widzę problemu, żeby załatwić to istniejącym już
oprogramowaniem. IMHO łatwiej jest dostosować aplikację do obsługi firmy
do współpracy z istniejącym oprogramowaniem komunikacyjnym (np. mailer
FTN), niż pisać samemu oprogramowanie do tego celu.

> Takie to maja marzenia ludziska :-)
> a ja marny zuczek je realizuje....

Na miejscu szefów zastanowiłbym się, czy warto ponosić koszty poisania
od zera nowego systemu zamiast wstawienia łaty do aplikacji,
umożliwiającej współprace z już istniejącym oprogramowaniem.
Nie zapominaj, że nawet niektóre banki zdecydowały się na użycie
technologii FTN ze względu na jej pewnośc i bezpieczeństwo...

RoMan.