Re: Caviar 21600

Autor: RoMan Mandziejewicz (roman_at_silesia.pik-net.pl)
Data: Tue 22 Oct 1996 - 12:23:01 MET DST

Łukawski Marek wrote:

[...]

> A jezeli w komputerku pracuja dwa dyski jeden jako master w pierwszym kanale, drugi tak samo tylko ze w drugim i po godzinie pracy z WD'ka slychac stukanie, pukanie i gwizdy.
> To samo slychc przy podlaczeniu tylko samego zasilania.
> Proba formatowania konczy sie komunikatem o przerwaniu formatowania (FORMAT TERMINATED) lub cos w tym rodzaju.

[...]

> No tak, a jezeli tych klientow jest juz kilku? I wszystkie dyski maja takie same wady tzn. albo pukaja, albo BAD'ow przybywa w postepie geometrycznym, albo maja walniete ostatnie 150-200 MB to chyba nie jast wina tych uzytkownikow lub:

LUDZIE! Dajcie już spokój - pisałem już, że firma Western Digital dawno
(w kwietniu ?) przyznała się do wypuszczenia całej serii dysków mających
kłopoty ze współpracą z płytami ASUS (jak się okazało - nie tylko).
Na tą okoliczność na stronie http://www.wdc.com/ znajduje się
odniesienie do programiku OVERLAY.EXE (o ile pamiętam, to Support i
Preventing Data Loss), który robi porządek z dyskiem raz na zawsze.

Jest podana też lista dysków, które mają skopany firmware.

RoMan.