Re: Jaka karta muzyczna

Autor: Wojciech Milc (wm3_at_poczta.com)
Data: Fri 25 Oct 1996 - 10:12:51 MET DST

>Ktos tu napisal ze ten chipset ma sprzetowa barwe dzwieku?
Zgadza sie, ma bass i treble.

>Czy nadal DSP moze zalozyc efekt tylko na sume wszyskich kanalow audio
>czy tak jak nowy GusPnP moze obslugiwac kazdy z osobna?
>Zaznaczam ze nie chodzi mi tu o MIDI
Niestety, z tego co wiem, ten wspanialy :-) DSP obsluguje wylacznie:
1. Kompresja i dekompresja audio
2. Creative 3D Stereo Enhancement (poszerzanie bazy stereo, likwidacja
"speaker crosstalk")
3. Dodawanie efektu do sumy wyjsciowej (line out i speakers)
odtwarzanego MIDI (chyba tylko MIDI, ale dzisiaj to sprawdze :-))
        a. efekt typu reverb/delay/feedback delay (kilka
rodzajow,m.in. room, hall)
        b. efekt typu chorus/flanger (rowniez kilka rodzajów)
Mozna regulowac wplyw powyzszych efektow na wysokie i niskie tony,
ogolnie zastosowanie ich na wysokich daje bardzo fajne, "głębokie"
brzmienie, szczegolnie pomaga to przy plikach MIDI skomponowanych zbyt
"sucho" (bez efektow na poziomie kanalow MIDI).

Na tej liscie ktos już pisal o problemach z wyciagnieciem z Creative
informacji n.t. "prawdziwych" mozliwosci programowania DSP na AWE32.

P.S. Jezeli ktos ma dokladniejsze informajce, ewentualnie dementi do
moich ;-(, to beda mile widziane.

Emil