Re: Dyski Seagate'a

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Thu 24 Oct 1996 - 09:15:24 MET DST

Marek Nazarko napisal (-a) :

> Miałem ci ja kiedyś dysk Seagate Decathlon 850Mb (najszybszy z tanich
> dysków na rynku, bo kręcił się 5400). Osiągi rewelacyjne....przez rok po
> czy padł. Giełdowa gwarancja była na pół roku :(.
> Serii Decathlon się już nie produkuje.
> Jakiś miesiąc temu mój znajomy kupił Seagate Medalist 850. Osiągi
> TARGICZNE!!! Ponad dwa razy wolniejszy od Decathlona! (Mierzyłem na moim
> komputerze tymi samymi testami, zresztą różnicę było widać w pracy).
> W czym tkwi pies pogrzebany? Decathlony były niezwykle awaryjną serią i
> dlatego ich już nie produkują

Tez mam Decathlona ale 1GB. Teraz to sie nazywa Medalist SL i rzeczywiscie
jest wolniejszy od mojego. Dlaczego? Ano miedzy innymi dlatego ze Decathlony
mialy 256kB cache a Medalisty maja tylko 128kB. Co do awaryjnosci
Decathlonow to bym polemizowal bo nie mialem zednego zwrotu takiego dysku a
Medlaistow juz sie kilka posypalo (szczegolnie 2GB). Medalisty mechanicznie
sa tymi samymi dyskami co Decathlony tylko maja inna elektronike.
> Ps. Także miałem problem z działaniem Decathlon + inny dysk, decathlon
> zasze musiał być master, a jak już dwa działały to przy starcie zawsze
> wyskakiwał komunikat "włóż dyskietkę" (po angielsku oczywiście)(w
> setupie start c: a:) po czy startował z HDD wogóle nie czytając
> dyskietki, przy jednym dysku nic takiego się nie działo.

U mnie Decathlon 1GB z WD 2100 chodza razem na tym samym kanale i nic sie
nie dzieje. Wyjsciem z problemu moze bys zalozenie na dysku Seagate zworki
ATA.MS.

Piotrek