Re: Nokia+Matrox Millennium

Autor: Krzysztof z00mbie Trzaskulski (z00mbie_at_cc.uni.torun.pl)
Data: Mon 21 Oct 1996 - 15:59:24 MET DST

Witam...
piotrs_at_tch.waw.pl (Piotr Sobczak) wrote:
>Dlaczego nie na liste? Karty graficzne Matroxa i monitory Nokii sa ostatnio
>bardzo popularne wiec inni tez moga miec jakies problemy.

OK.

>Monitory Nokii sa zgodne z DDC-2 wiec jesli karta to wykryje (bo sam jest
>DDC-2) to nic nie trzeba ustawiac ale wtedy w wiekszosci trybow bedziesz mial
>75Hz a w pozostalych ktore nie wyrabiaja na 75Hz bedzie tylko 60Hz. Jesli
>karta wykryje ze monitor jest DDC to juz nic nie mozesz przestawic (PnP?).

Tak jest faktycznie dla Windozy. Osiagi (max. refresh):
rozdzielczosc karta monitor (Nokia ValueGraph 447W)
640x480 200Hz 100Hz
800x600 200Hz 100Hz
1024x768 130Hz 100Hz
1152x882 110Hz 100Hz
1280x1024 100Hz 76Hz
1600x1200 85Hz --------

Tak ze ten DDC-2 i PnP nie wyciagaja "maxa". Dodatkowo u mnie jest
koniecznosc pracy w kilku aplikacjach dos'owych i tam juz nie jest tak
dobrze. Np w jednym z trybow graficznych mam 70Hz i nie moge na to
wplynac. Sciagnalem z Matrox'a programik ktory teoretycznie ma dla
dos'u wprowadzac ustawienia z Windows, ale jest to samo (mam WfW,
w oczekiwaniu na nowe NT).

>W innym wypadku niz w/w jest cos takiego jak mga.inf (albo mga.mon), jest to
>plik w ktorym sa zapisane info o kilkudziesieciu monitorach roznych producentow.
>W DOSie odpalasz setup.exe i tam mozna wybrac monitor jaki sie posiada (sa
>tam tez rozne Nokie) ale aby miec wyzsze czestotliwosci w DOS trzeba
>zaladowac w autoexecu dwa TSRy (mgatsr.*, mgamon.*) ktore czytaja plik
>konfiguracyjny i ustawiaja w DOSie odpowiednie odchylanie dla monitora ktory
>wybrales w setupie. Jesli TSRy nie zostana zaladowane to w DOSie we wszystkich
>rozdzielczosciach bedziesz mial 60Hz.

OK, poszukam, ale nie bardzo wiem o jaki setup Ci chodzi. Na CD
dodanym do karty niestety sa panele tylko do Windozy. Dla Dos'u nie
ma nic procz glupawej gry, ktora ma niby obrazowac mozliwosci 3D.
W mga.mon "mieszalem", ale skutki byly oplakane. Na poczatek chcia-
lem "delikatnie" podkrecic na 85Hz i wyszla kaszana.

z00mbie